עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס התפוצצה

רשת אל ערביה מדווחת הערב (רביעי) כי השיח על עסקת חילופי שבויים בין חמאס לישראל הופסק בשל פערים בין שני הצדדים.

בדיווח נטען כי ישראל מתנגדת לשחרור אסירים שחמאס דרשה שיהיו ברשימה.

לפי מקורות המעורים בפרשה ישראל דחתה על הסף את הרעיון לשחרר אלף אסירים.

היום פורסם כי הושגה הסכמה להפסקת אש, אך דובר חמאס בעזה שלל את הדברים וטען כי הדיווחים בתקשורת כאילו חמאס הסכים בשיחות קהיר להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל – אינם נכונים".

מקור בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" על התקדמות בשיחות בין הנהגת חמאס לבין הנהגת המודיעין המצרי בסוגיית ייצוב הרגיעה בעזה, האצת שיקום הרצועה ובסוגיית המאמצים להקלה במצור.

המקור הדגיש כי שני הצדדים הסכימו על הצורך בחיזוק הרגיעה הנוכחית בין הפלגים הפלסטינים לבין ישראל ובנוגע לשיקום הרצועה. כמו כן, המקור ציין כי מצרים הבטיחה לנקוט בצעדים לשיפור המצב הכלכלי בעזה, למשל: לאפשר הכנסת מספר רב של סחורות לעזה דרך מעבר רפיח. בנוסף, המקור מסר כי מספר מחברי משלחת חמאס בקהיר ישהו בקהיר.

לאה גולדין, אמו של חלל צה"ל הדר גולדין, התייחסה אמש בריאיון לחדשות 13 לסוגיית השבת גופותיהם ואמרה כי "אחרי שהסוסים ברחו מהאורווה עושים את מירב המאמצים לתפוס אותם? הבעיה שלי היא עם ראש הממשלה נפתלי בנט שאני סמכתי עליו שיביא שינוי, ובעצם מה שיש לנו זה המשך ישיר של התנהלות דומה סביב החזרת גופותיהם של אורון ושאול מעזה".

עוד אמרה גולדין כי "אני קוראת לבנט להתעורר – הבטחת ממשלת שינוי, תשנה את העובדות ואל תחזור על מקרה רון ארד, תחזיר את גופות החיילים כאן ועכשיו. הדר ושאול נמצאים במרחק שעה מהאולפן, יודעים כבר אצל מי הם נמצאים, אך עם יחיא סינוואר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *