עסקת נשק עם דובאי? נתניהו: "הפרסום בידיעות פייק"

לשכת ראש הממשלה מבהירה כי: "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות. מלכתחילה, רה"מ התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזה"ת, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל"

 

"הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות," כך מבהירים הבוקר מלשכת ראש הממשלה בתגובה לפרסום בידיעות אחרונות על עסקה שנרקמה בין ארצות הברית למדינה הערבית במסגרת הסכם השלום עם ישראל. "מלכתחילה", טוענים שם, "ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל."

עוד נמסר בהודעת רה"מ, "ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין".

בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום. ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום.

שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי.

ב-3 באוגוסט, בהנחיית רה"מ, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *