ערב פורים,ההיסטוריה חוזרת? הקורונה עושה שפטים בפרס {איראן}

6,566 אנשים נדבקו בנגיף,רואים שקים של גופות אדם שמוטלים על רצפת בתי החולים

איראן היא אחת מהמוקדים עם התפרצות הקורונה בצורה עזה ביותר ,מאז התפרצות נגיף הקורונה,עד כה נרשמו ברפובליקה האסלאמית 6,566 אנשים נדבקו בנגיף, כש-194 מהם מתו. עקב המצב הקשה שם נשיא בית המשפט במדינה הודיע על שחרור 70 אלף אסירים .

פרופ' עוזי רבי ראש החוג למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב, בראיון ל103 הסביר על המצב באיראן :
"אתה רואה שהעסק הזה מכה בכל מקום באיראן. אני חושב שצריך לומר ששנים של סנקציות כלכליות, של הזנחה פושעת, רשלנית מאין כמותה של משטר הרשע הזה חושפים עתה בימי הקורונה את התשתית האיראנית במערומיה, זה וירוס שעושה שמות, מפיל חללים באיראן. מי שרוצה לראות כמה קורונה יכולה להיות באמת מסוכנת שייקח את איראן – מקום שאין בו תשתית, אין בו הנעה בסיסית ובאמת זה מגיע למספר הנשאים הגבוה בעולם".
עוד הוסיף הפרופסור על התמודדות המשטר עם המגיפה :
"בוא ניקח את מספר הנשאים הגבוה בעולם לפי הנתונים של היום בבוקר, כמעט 600 איש בהקשר המיידי. בוא נדבר על קבורה חשאית של פקידי מדינה בכירים, של אנשים במשמרות.
יש פאניקה גם בשורות המשטר כי הם קמים היום בבוקר לבידוד של ערים, איסור תנועה מעיר לעיר, הרבה מאוד דברים שהם כופים כאן בכוח. אבל כמו תמיד באיראן, הרשת מביאה לנו כאן סערה, סרטונים מזוויעים בעיר קום שהיא מקור הנגיף ויש שם סרטון אחד שרואים בעצם שקים של גופות אדם שמוטלים על רצפת בתי החולים. זה משהו שמבטא בעצם את חוסר האונים. יש גם רופאים, אחיות שעולים באופן וולונטרי לרשת ומסבירים שהם לא יכולים לסייע כי הצוות שלהם נדבק כי אין אמצעי חיטוי והמנעה בסיסיים ולכן להגיד 'איראן כמרקחה' זה אנדרסטייטמנט".

הפרופסור נשאל לגבי האפשרות נפילת המשטר נוכח המצב הקשה :
" יש כאן מחזות של רעב, מחסור, חולי בהיקפים בלתי נסבלים, אבל המשטר בעצם מתעניין או כל כולו ומעייניו לשרידותו הוא ולכן אני חושב בהחלט שאנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון". "אני הופך להיות יותר משוכנע בחודשים האחרונים שזה נכון אנשים מכונסים בעצמם, דואגים למשפחה שלהם, אבל התשתית של יחסי האמון, העובדה שמחסום הפחד נשבר, שנקעה נפשם של אנשים מהמשטר הזה – אלה עוד יבואו חשבון עם המשטר הזה. אינני יודע באמת לדבר על הטווח, אבל אין לי ספק שאת הקורונה ואת כל מה שקורה מסביב אנחנו ביום מן הימים נחשיב כעוד טריגר שהביא את המשטר הזה לקיצו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *