ערוץ 14 והידברות בתחקיר מטלטל: ועדות ההפלות שמאשרות רצח סיטונאי של עוברים

תחקיר מיוחד חשף מה עומד מאחורי שינוי המדיניות הממשלתית לאישורי הפלות בישראל וכיצד פועלת בישראל שיטה המנסה להפוך את הריגת העובר לחוקית כמעט בכל שלב. מאות נשים נאלצות לקבל החלטה שתחרוץ את גורל עוברן החי בעידוד הרופאים רק עבור בצע כסף. צפו

תחקיר מיוחד ומטלטל של עכשיו 14 וערוץ הידברות חושף את שיטת הפעולה של הרופאים בישראל שהפכו את ההפלות הבלתי חוקיות בישראל לשיטה שמלמדת נשים כיצד לשקר לוועדות הרפואיות כדי לסיים את חיי העוברים החיים

"תרשמי כאן שהעובר עיוור", כך נשמע אחד הרופאים שתועדו בתחקיר מנחה את העוזרת האישית שלו לשקר כדי לגרום להפלה של עובר חי

ומעל הכל נחשף המחדל הגדול: הוועדות הרפואיות הפכו למכבש לחצים על נשים תמימות רק כדי לגרום להן לסיים את חיי העוברים ולא להביא לעולם חיים חדשים.

לפי התחקיר מתברר כי נשים המגיעות למכוני ההפלה, מונחות על ידי רופאים ישראליים כיצד לשקר בוועדות הרפואיות על מנת להשיג אישורים רשמיים להפיל את העובר החי, למרות שמדובר בעבירה על החוק. כידוע, החוק בישראל מתיר לבצע הפלה רק במקרים חריגים: כאשר ההיריון נובע מיחסים אסורים לפי החוק הפלילי, מיחסי עריות, או במצב שהריון מסכן את בריאותה של האישה או העובר.

למרות החוק, למכוני ההפלה בישראל יש מדיניות עצמאית בה הם יצרו דרך לעקיפת החוק, ובכך גורמים לאלפי מקרי הפלה מיותרים.

המצלמות הנסתרות שתיעדו את המתרחש מתוך חדרי הוועדות הרפואיות, חושפות כיצד הרופאים נוקטים פעולות אקטיביות ומפעילים מניפולציות רגשיות על האישה, כדי לקדם הפסקת היריון והפלה, גם בחודשים מתקדמים, בהם לפי כל השיטות הרפואיות העובר הינו יצור חי ונושם באופן עצמאי.

אחת הנשים שהגיעה לאחד ממכוני ההפלה מספרת: "לא הייתה לי שום הכנה לקראת ביצוע ההפלה. התקשרתי לקבוע את התור בטלפון ופשוט נתנו לי תאריך ושעה. לא הבנתי לקראת מה אני הולכת, חשבתי שהעובדת סוציאלית תסביר לי מה הפרוצדורה שאני אעבור, מה ההשלכות של ההפלה, אבל זה לא קרה. היא פשוט אמרה: "מה זה משנה עכשיו? תביאי את האישור, נדאג לחותמת של הוועדה ואחר כך את כבר תראי". זו רק אחת מהעדויות המטלטלות שהתחקיר חושף.

לדברי אחד מעורכי הדין המתראיין בתחקיר, הרופאים בישראל הפכו את ההפלות לחוקיות, למרות שלאחר תחילת ההיריון העובר נחשב יצור חי לגמרי והריגתו נחשבת לעבירה לכל דבר לפי חוק העונשין.

התחקיר חשף תיעודים בלעדיים ממצלמות נסתרות שמביאים צוות התחקירים, שעקבו במשך למעלה משנה אחר הנעשה מאחורי עיני הציבור.

התחקיר המיוחד מטלטל את המערכת הפוליטית והציבורית בישראל. אזרחי ישראל נחשפו למדיניות מרחיקת לכת של מכוני הבריאות לאישור הפלה בישראל, המנסים להפוך את ההפלות בישראל לתעשייה חוקית, בניגוד לרוב מדינות העולם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *