ערעור הסייען מברקן: הפרקליטות מקלה על המחבל, משפחות הנרצחים מתנגדות

הפרקליטות הצבאית ובא כוחו של הסייען למחבל מברקן הגישו לביהמ"ש לערעורים עסקת טיעון חדשה, לפיה ירצה הסייען 40 חודשי מאסר, עונש קל משנגזר עליו בבימה"ש הצבאי שומרון. משפחות הנרצחים מתנגדות. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "התביעה הצבאית מגנה על עמדת המחבל, נותרנו לבד להגן על אזרחי ישראל".

בדיון שהתקיים בביהמ"ש הצבאי לערעורים במחנה עופר בערעור שהגיש מוחמד חרסה, שסייע למחבל מברקן, בבקשה להקל בעונש שנגזר עליו – הגישה הפרקליטות הצבאית עסקת טיעון חדשה הכוללת עונש של 40 חודשי מאסר בפועל. מדובר בעונש קל יותר משנגזר עליו בביהמ"ש הצבאי שומרון.

בדיון נכחו רפי לבנגרונד, אביה של קים לבנגרונד הי"ד שנרצחה בפיגוע, ועו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים כנפגעי עבירה, זאת למרות שהשופט לא נעתר לבקשת המשפחות של קים וזיו הי"ד להיות צד בדיון.

רפי לבנגרונד תקף את הגשת עסקת הטיעון החדשה "שוב סגרו עסקת טיעון חדשה בין המחבל לפרקליטות, ששניהם לא צד בעניין. השופט אפילו לא נתן לי להגיד את מה שיש לי, בגלל ששני הצדדים כרגע משתפים פעולה יחד ומסכמים דברים בלי לשאול אותי ולשמוע את דעתי, אלא מה שנוח להם".

עוד הוסיף לבגנרונד כי "אם המחבל הסכים להעלות את העונש לעצמו, מ36 (כמו שסוכם בעסקת הטיעון הראשונה) ל40 לבד, יש לו הרבה מה להסתיר ונוח לו שלא מגיעים איתו למשפט רציני, הכולל הוכחות ודיונים כמו שהיה אמור להיות. כדי לעשות משפט צדק ולא משפט מכור מתחת לשולחן, ולהיפטר ממני ומהמשפחה שלי ולשכוח את קים, כי הדם שלה זה כמו מים. אני מתבייש שזה בית המשפט שלי".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים תיאר את אשמת הסייען "מחבל שידע על כוונת המחבל הראשי בברקן לבצע את הפיגוע. שלוש פעמים הוא (הסייען) בירר עם המחבל האם הוא כבר ביצע את הפיגוע, ולבסוף רצח המחבל את קים וזיו זיכרונם לברכה".

בלייכר הסביר כי במהלך הדיונים במשפט הגיעה התביעה הצבאית להסדר טיעון של כמעט שלוש שנות מאסר למחבל, אולם המשפחות התנגדו "נפגעי העבירה התנגדו להסדר הטיעון, ונשיאת ביהמ"ש הצבאי שומרון קיבלה את ההתנגדות, קבעה כי הענישה לא מבטאת את חומרת המעשים וגזרה עליו ארבע שנות מאסר.

המחבל ברוב חוצפתו הגיש ערעור, וכעת היינו בערעור כאשר התביעה הצבאית מגנה על עמדת המחבל ואנחנו לבד נותרנו להגן על אזרחי ישראל ונפגעי העברה בדרישה מביהמ"ש להשאיר את העונש המינימלי על כנו", הוסיף בלייכר.

"לצערנו לא נתנו לנו להיות משיבים בדיון ואף לא נתנו לנפגעי העבירה לדבר, אבל בעצם נוכחותנו בדין היה ברור לכולם שאנחנו לא מתכוונים לוותר. אנחנו דורשים שיעשה צדק ויינתן ביטחון לאזרחי ישראל. ותודה רבה לרפי שעומד איתן במאבק הזה להגברת הביטחון ולהרתעת המחבלים", דברי בלייכר.

נזכיר כי הפיגוע התרחש לפני כשלוש שנים, באזור התעשייה ברקן בשומרון. המחבל אשרף וליד נעאלוה חדר למפעל וביצע פיגוע רצחני בו נרצחו קים לבנגרוד- יחזקאל הי"ד, אמא לתינוק שהיה בן שנה בלבד, וזיו חג'בי הי"ד, אב לשלושה ילדים קטנים. נעאלווה נמלט מכוחות הביטחון במשך כחודשיים כשהוא נעזר בסייענים שונים, עד שאותר וחוסל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *