עשרות חרדים השתתפו בהלווית השוטר הערבי שחיסל את המחבל בבני ברק

עשרות חרדים הגיעו מכל רחבי הארץ לבית העלמין נוף הגליל לחלוק לו כבוד אחרון

גבורת השוטר: רב סמל בכיר אמיר ח'ורי שנפל בקרב כאשר פעל לניטרול המחבל בבני ברק הובא למנוחות בנוף הגליל. בהלוויה השתתפו עשרות חרדים שמסעו באוטובוס ששכר תורם שהתרגש  יחד עם חרדים  רבים מהפעולה הנועזת של השוטר שחיסל את המחבל ושילם בחייו.

"‏אנחנו לא מכירים את אמיר חורי ז"ל, אבל הרגשנו צורך לבוא ולהוקיר לו תודה, עשרות חרדים שהגיעו מכל רחבי הארץ לבית העלמין נוף הגליל לחלוק לו כבוד אחרון, יהי זכרו ברוך.", כתב אריאל אלחרר בטוויטר.

 

מאות שוטרים, אזרחים ובני משפחה ליוו הערב למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל את רב סמל בכיר אמיר ח'ורי, שוטר סייר-אופנוען מתחנת בני ברק, שנפל בקרב בעת נטרול המחבל בפיגוע בני ברק.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר בהספד "במדינה קטנה כמו שלנו, הכאב האישי במהרה הופך למשותף לרבים, ולכל אזרחי ישראל. מרגע היוודע נפילתו של אמיר, החברה הישראלית כולה התחברה לדמותו שתישאר בלבבות אזרחי ישראל כדוגמה ומופת לשליחות, לשירות ולאהבת המדינה. אל מול גלי הטרור והשנאה, השוטפים את הארץ,אני מבטיח לכם שאעשה הכול לשמירה על מרקם החיים המשותף במדינה הזו. לא ניתן לטרור להרוס ולפגוע באחדות בחברה הישראלית. הטרור הרצחני, שאינו מבדיל בין דם לדם, מטרתו לערער את יסודות קיומנו במדינת ישראל.אני מאמין בעוצמתה של החברה הישראלית להשיב לטרור על ניסיונותיו הרצחניים, באחדות!אמיר מסר את נפשו למען הגנה על חיי אדם, חיי אזרחי ישראל, באשר הם. זאת המורשת שהשאיר לנו,חובה עלינו להמשיך בדרך האמיצה, המחברת והייחודית בה חי את חייו, זה הכוח של החברה הישראלית".

סגן המפכ"ל ניצב דוד ביתן אמר בלוויה "אמיר ח'ורי ז"ל, היה ערבי בן העדה הנוצרית שגדל בגליל ושירת כשוטר בעיר החרדית בני- ברק. אמיר לא התייחס למוצאם, אמונתם או מקום מגוריהם של האנשים שלמענם הוא הקריב את חייו, על אף השוני הרב ברקע שלו ושלהם. אמיר ראה בכל אדם, את נזר הבריאה, חייו של כל אדם ואזרח היו ראויים בעיניו להגנה, עד כדי הקרבת חייו שלו עצמו. לצערנו, הערכים הנעלים של אמיר, אהבת האדם באשר הוא אדם, הצבת ערך חיי האדם במרכז ההוויה, נגדעו בשל מחבל בן עוולה, שערך חיי האדם הם כאין ואפס עבורו, מחבל שהיה מסוגל ליטול בקור רוח את חייהם של חמישה אנשים חפים מפשע שאותם הוא לא פגש מעולם. אנו כואבים את אובדן שוטרינו היקרים, אך איננו משפילים מבט מול האויב. המסר שלנו לכל בני העוולה שינסו לפגוע באזרחים או באנשי כוחות הביטחון הוא שדמם בראשם".

מפקד מחוז ת"א ניצב עמיחי אשד ספד ללוחם ""שמי אמיר ח'ורי,נולדתי בתל אביב. אבי שירת במשטרת ישראל מעל 30 שנה עד שפרש לגמלאות. החלטתי להמשיך את דרכו של אבי ולהתגייס למשטרה" , כך כתבת שוטר שלי, רב סמל בכיר אמיר ח'ורי, ביוני 2012 בקורות החיים שהגשת למשטרת ישראל. ביום שהחלטת לתת, יותר מלקחת. היום 31/3/2022 אתה חוזר הביתה. היום אתה חוזר לאדמת הגליל אותה אהבת. האדמה בה הקימו אביך רב פקד ג'ריס ח'ורי, איש מחוז תל אביב, ואמך סאמיה, בית חם. בית ישראלי, בו נולדת אתה, ואחיך מייקל ויויאן ולינה. גדלת בבית של ערכים, של יסודות איתנים, בית שמאמין בשילוב ונשיאה בנטל, שמאמין בלהיות חלק מהפסיפס של החברה הישראלית. אמיר, נפלת על חרבך ביום בו מציין העולם את יום המעשים הטובים, יום בו מעלים על נס אדם שעשה משהו טוב לזולת. אתה אמיר, לקחת את זה למעלה שאין גבוהה ממנה. נתת חיים לאחרים, הצלת חפים מפשע, והיית מוכן לשלם את המחיר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *