עתירה דורשת: להעניק הכשר גם למסעדה הפתוחה בשבת

בעתירה שהוגשה ע"י נאמני תורה ועבודה מתבקשות מועצת הרבנות הראשית ורבנות ירושלים להעניק תעודת הכשר למסעדה הפתוחה בשבת תוך שמירת ההלכה, בדומה לנהוג בבתי מלון המקבלים הכשר למרות הפעילות בשבת

תנועת נאמני תורה ועבודה עתרה אמש לבג"ץ, בשמו של יהונתן ודעי, בעלי מסעדת "באב אל ימן" בירושלים, נגד מועצת הרבנות הראשית, המועצה הדתית ירושלים והרבנים הראשיים לירושלים.

העתירה הוגשה בעקבות החלטת הרבנות הראשית והרבנות בירושלים שהתקבלה בשנת 2000, שלא להעניק תעודות כשרות למקומות פתוחים בשבת מלבד בתי מלון.

בעתירה נכתב: "באופן אבסורדי, תרמילאי ישראלי יכול לשוטט בכל העולם… ולמצוא כמעט בכל מקום אפשרות לסעוד סעודת שבת, תוך שהתשלום מוסדר לפני או אחרי השבת. דווקא במדינת ישראל ובירושלים בירתה, נתקלים צעירים אלו במחסור בפתרון עבורם. למרבה האירוניה, במקום שהרבנות הראשית תסייע למלא את הריק שנוצר, היא זו שכופה אותו… נמצא אם כן, שהרבנות הראשית לישראל מקשה על הצרכן הישראלי לצרוך אוכל כשר בשבת".

עוד צוין בעתירה, "המועצה הדתית ירושלים חתומה על תעודות כשרות של למעלה מ-100 בתי מלון בירושלים. מדובר בבתי עסק המגישים אוכל בשבת, תוך העסקת משגיחי כשרות ועמידה בכל הדרישות ההלכתיות… למה ייגרע שמו של העותר מרשימת בעלי העסקים הכשרים? במה נופל בית העסק שלו מכל בית מלון אחר בעיר? האם העובדה שהעותר מפעיל חדר אוכל מבלי להחזיק בחדרי אירוח רלוונטית לעניין מתן כשרות?".

בעתירה אף מציינים העותרים בצורה ברורה כי המסעדה פועלת ותפעל על פי כל כללי הכשרות ושמירת השבת, באופן זהה לדרך בה הדבר מתקיים בבתי המלון: "העותר מבקש לפעול בדיוק באותן דרכים בהן פועלים בתי המלון הכשרים. האוכל יחומם ויוגש לסועדים באותם אמצעים כשרים והתשלום ייגבה באותן שיטות (לפני השבת או אחריה). לא רק שאין קושי מיוחד בהפעלת המקום במתכונת של בית מלון, אלא שהדבר אף פשוט יותר".

יהונתן ודעי, בעלי מסעדת באב אל ימן, אשר הגיש את העתירה, ציין "האפליה של המסעדות אל מול בתי המלון בישראל – זועקת לשמים. אין כל סיבה שבתי המלון יקבלו תעודת כשרות ויפעלו בשבת, ואילו מסעדות שומרות כשרות, שאינן מחללות שבת – לא יוכלו לעשות זאת. אני מצפה ממועצת הרבנות הראשית, מן המועצה הדתית ירושלים ומן הרבנים הראשיים לירושלים להבין את חשיבות העניין ולהפנים כי המקום מעוניין לארח אנשים ובתוך כך לשמור על כשרות ושבת ללא שום קיצורי דרך. אני מלא מקווה כי בית המשפט יסייע להגיע להבנה החשובה הזו, למען באב אל ימן, למען מסעדות נוספות בישראל ולמען ציבור צרכני הכשרות הגדול".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *