עתירה נגד רפורמת הסלולר שתפגע בציבור החרדי: פטרונות, זלזול ופגיעה בזכויות

ארגון 'אמת ליעקב' עתר לבג"ץ נגד רפורמת הסלולר של השר הנדל # בין הנימוקים: פגיעה בזכויות יסוד ובשוק החופשי, חריגה מסמכויות, קבלת ההחלטה משיקולים זרים וטענות שגויות של שר התקשורת

הבוקר (ג) הוגשה עתירה לבג"ץ נגד רפורמת הסלולר שמוביל שר התקשורת יועז הנדל, תוך פגיעה ברבבות משפחות שומרי תורה ומצוות המשתמשות במכשירי הסלולרי הכשרים. בעתירה דורש עוה"ד זלמן בלאק בשם העותרים, ארגון אמת ליעקב, לתת צו על תנאי לביטול הרפורמה משורה ארוכה של נימוקים, וכמו כן לתת צו ביניים עד לסיום הדיון בבקשה, שכן הרפורמה מתוכננת להיכנס לתוקף ב31.7 ומרגע שהיא תתחיל, ייגרם נזק בלתי הפיך לרבבות משתמשי הסלולרי הכשר. כזכור, ארגון 'אמת ליעקב' עמד גם מאחורי העתירה המוצלחת שהביאה לדחייה של הקיצוץ שתוכנן בסבסוד המעונות לילדי אברכים.

העותרים פותחים וטוענים כי הרפורמה של השר הנדל פוגעת בזכויות יסוד של האוטונומיה של הפרט וכמו כן היא פוגעת בשוק החופשי ובחופש החוזים. העותרים כבר פנו לפני כחודש במכתב מיצוי הליכים לשר התקשורת וביקשו ממנו לבלום את הרפורמה, אך לטענתם השר הגיב לפנייתם שלא מן העניין. כמו כן, לטענתם, גם השימוע שערך שר התקשורת קודם להחלת הרפורמה לא פורסם כנדרש ולא הגיע לידיעת הציבור.

העותרים גם טוענים כי בניגוד לדברי השר הנדל, קיימת גם היום תחרות בשוק הסלולר הכשר וניתן לנייד מספר כשר בין החברות השונות. יתר על כך, מחירו של הסלולר הכשר הוא בין הזולים ביותר בשוק, ולפיכך, תוהים העותרים מה הטעם ומה תוסיף אותה 'תחרות' שהשר מדמה לייצר. גם לגבי מחירם של המכשירים, טוענים העותרים כי השר התעלם מהסוגיה הטכנית של עלות המכשיר, מהאחריות הנדרשת ומכך שהמוצר מיוצר בכמות קטנה יותר ומטבע הדברים מחירו מתייקר.

גם טענתו של השר הנדל כי מספרי טלפון הם משאב ציבורי מותקפת בחריפות על ידי העותרים, מאחר ובניגוד למשאבים מתכלים, מספרי טלפון אינם משאב מוגבל או בחסר. העותרים טוענים כי אילו הבעיה נעוצה במונופול הנתון בידיה של ועדת הרבנים – ניתן לייצר פתרונות נקודתיים לעניין זה, אך לא לבטל לחלוטין את כל משמעותן של הקומות הכשרות.

בנוסף, מצרפים העותרים שורה של טענות משפטיות המצביעות על כך שהרפורמה סותרת את דבר המחוקק בהיבטים שונים, וכי על פי חוק קבלת ההחלטה כלל אינה בסמכותו של השר. לסיום, מאשימים העותרים את השר הנדל כי הוא קיבל את ההחלטה משיקולים זרים ופופוליסטיים, הנובעים מתחושת פטרונות על המגזר החרדי.

מארגון 'אמת ליעקב' נמסר: "צר לנו שהשר הנדל בחר להתעלם או להגיב בזלזול לפניות הרבות שקיבל, כולל מכתבנו מראשית חודש מאי. לו היה חפץ באמת בטובת הציבור החרדי, היה השר יכול לייצר לא מעט שיפורים בשירותי הסלולר הכשר, לשביעות רצונם של מאות אלפי צרכנים. במקום זאת, הוא מנסה 'לחנך' את הציבור החרדי, בניגוד לחוק ותוך רמיסת זכויות יסוד אזרחיות וקנייניות. אנו מאמינים כי בג"ץ יבלום את הרפורמה הפוגענית ובסופו של דיון, יקבל את עתירתנו במלואה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *