פאניקה באיטליה בעקבות הקורונה

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה באיטליה ערים רבות בעיקר בצפון המדינה הפכו לערי רפאים. עד כה יותר מ-150 אזרחים נדבקו בנגיף וארבעה מתו מהמחלה.

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה באיטליה ערים רבות בעיקר בצפון המדינה הפכו לערי רפאים. עד כה יותר מ-150 אזרחים נדבקו בנגיף וארבעה מתו מהמחלה.

כרמל לוצאטי, שליח קרן היסוד באיטליה תיאר את הבהלה הגדולה לחדשות 12: "המצב הוא קטסטרופה", סיפר לוצאטי, "בתוך 24 שעות מאז שהווירוס פרץ, 150 נדבקו וארבעה מתו, כולם אנשים מבוגרים שסבלו ממחלות קודמות. איטליה היא היום המדינה השלישית אחרי סין ודרום קוריאה במספר הנדבקים".

לדברי כתב החדשות לשעבר, התפרצות הקורונה שיבשה את המדינה: "פתאום אנשים קמים בבוקר והמדינה משותקת לגמרי. אתמול ביטלו את המיסות בכנסיות בכל צפון איטליה, מונטו שבמזרח ועד למחוזות הצפוניים כמו לומברדיה, פיימונטה, טורינו ואמיליה רומאניה. המחוזות הללו משותקים לגמרי, אין בתי ספר, הכנסיות סגורות, המוזיאונים סגורים, בוטל שבוע האופנה במילאנו וגם פסטיבל המסכות בוונציה. גם הכדורגל נעצר ואני מציע לישראלים שיש להם כרטיסים למשחק של טורינו מחר בצ'מפיונס, לחשוב אם שווה להם לנסוע".

לוצאטי סיפר עוד: "יש היסטריה טוטאלית. חברים שלי שהלכו לסופרמרקט אמרו שאין שום דבר על המדפים, אנשים קונים חמש-שש חבילות של נייר טואלט ומנקי ידיים, בהלה טוטאלית. אוסטריה סגרה את הרכבות שמגיעות מאיטליה וצרפת גם מאיימת לסגור. איטליה מתחילה להיות מבודדת. למה זה קרה דווקא באיטליה? כי בכל רגע נתון יש במדינה ארבעה מיליון תיירים, בתקופה הזאת חלקם הגדול מהמזרח. מדי יום מגיעות לאיטליה ארבע טיסות ישירות מווהאן".

פרופסור זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים הדסה, מרגיע את הרוחות ואומר כי אין סיבה אמיתית שהמגפה תתפרץ בישראל כמו באיטליה: "אנחנו, אנשי הים התיכון, דומים קצת לאיטלקים, אבל מתנהגים אחרת, בהרבה יותר אחריות", טוען רוטשטיין, "אני מקווה שלא נראה התפרצות כזאת כמו באיטליה. בואו נוריד את רמת ההיסטריה, חשוב לזכור שילדים לא נפגעים והתמותה היא בגיל מבוגר ובדרך כלל קשורה למחלות נוספות. התמותה נמוכה יחסית, אפילו בהשוואה לשפעת. אין סיבה לבהלה ולהיסטריה כפי שקורה באיטליה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *