פוטין אמר שהוא נלחם בנאצים אך הסכים להתקדם במו"מ

הרוסים רשמו היום התקדמות דרמטית

הרוסים ממשיכים בבליץ ורשמו היום התקדמות רצינית בקרבות.במקביל, הרוסים הסכימו להמשיך לנהל מו"מ.

הנשיא פוטין בהצהרתו הגדיר את האוקראינים נאצים. "חיילים רוסים נלחמים באומץ, כמו גיבורים, ומקריבים את חייהם". הוא סיפר על הצלחות והישגים של הצבא הרוסי ש"נלחם בנאצים".

פוטין אמר כי "האוקראינים הם ניאו-נאצים שמשתמשים באזרחים שלהם כמגן אנושי."

 

פוטין אמר כי כל משפחות החיילים שנפלו בקרב יקבלו את הקיצבה ההולמת וצריך יהיה לתת תשלומים נוספים לאנשי הצבא המשתתפים במבצע.

כל המשתתפים יקבלו תגמולים נוספים גם על פציעות. אם חייל לא יוכל להמשיך להילחם הוא יקבל 2.9 מיליון רובל (כ-90 אלף שקל).

פוטין סיפר על כמה מקרים של אבידות בקרב והורה להעניק לנופלים את אות "גיבור רוסיה". התקיימה גם דקת דומייה במועצה לביטחון לאומי של רוסיה.

פוטין אמר כי המבצע המיוחד באוקראינה מתנהל לפי התוכנית ובהתאם ללוח הזמנים. אנחנו נהרוס את גישת ה"אנטי-רוסיה" שנוצרה ע"י המערב.

‏מנגד, זלנסקי דרש שיחה פרטית עם פוטין: "זו הדרך היחידה לסיים את המלחמה".

במקביל, צוות המשא ומתן האוקראיני מסר ששני הצדדים הגיעו להבנה לגבי יצירת מסדרונות הומניטריים לפינוי אזרחים, כולל הפסקת אש זמנית לצורך הפינוי, כך לפי דיווח ברויטרס. עוד הוסיפו האוקראינים שהם יסכימו לסבב שיחות שלישי.

זלנסקי אמר שאוקראינה ורוסיה יוכלו למצוא דרך לצאת מהמלחמה אם הקרמלין יתייחס לאוקראינה בשוויון ויבוא לשיחות עם רצון לנהל משא ומתן בתום לב.

בשבוע האחרון עצרו שלטונות רוסיה יותר מ-7,600 מפגינים שהעזו לצאת ולקרוא להפסיק את המתקפה על אוקראינה, ואיימו בסגירה של כלי תקשורת שאינם מיישרים קו עם עמדת השלטון. אחד מכלי התקשורת הודיע על סגירה, והתושבים ברוסיה כלל לא מודעים לגודל הדרמה ומקבלים אינפורמציה חלקית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *