"פוטין הוא היטלר, אם הוא לא יעצור בקייב, תהיה מלחמת עולם"

חבר פרלמנט אוקראיני מזהיר את אירופה

העיתונאי יאיר נבות מעדכן: הצבא הרוסי מפעיל כעת מאמץ מרוכז בעיקר סביב קייב, במטרה להתקדם אליה במהירות ולכל הפחות לכתר אותה לחלוטין בתוך יממה. הלחץ נועד לקדם מהלך להחלפת המשטר, והתקנת משטר פרו רוסי, אולי בראשות הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ', שנמלט מקייב בדיוק לפני 8 שנים בעקבות מחאת מיידאן.

בינתיים יש דיווחים על התקדמות צבאית רוסית מהירה באיזור חרסון, צפונית לחצי האי קרים. הצבא הרוסי סופג אבידות, וברשתות הועלו סרטונים של כלי רק"מ ושריון רוסי מפוייחים וגופות חיילים רוסים שרועות בסמוך להם.

בינתיים הכריזה ליטא על מצב חירום ותיגברה את כוחותיה סמוך לגבול. בינתיים הודיעו ‏3.

שבדיה ופינלנד ישתתפו מחר בכינוס נאט"ו, למרות שאינן עדיין חברות הברית. נשיא צ'כיה מילוש זמאן אומר מוקדם יותר: "רוסיה מבצעת פשעים נגד האנושות. אנשים משוגעים צריך לבודד. ולרוסיה ממתין בידוד והיא תשאר לבדה, בודדה". ר"מ הולנד מארק רוטה אמר מוקדם יותר כי יש להטיל סנקציות אישיות נגד הנשיא פוטין וסנקציות חריפות נגד רוסיה עצמה.

בתוך כך מגיע כעת מידע כי כוחות מוסקים של הצבא הרוסי נחתו בנמל התעופה הצבאי בקייב והשתלטו עליו במהירות, והם מוכנים להתקדם במהירות לכיוון מרכז קייב ומוקדי המשטר.

גורם ישראלי לכאן חדשות: רה"מ בנט ושר החוץ לפיד תיאמו את ההתבטאויות הרשמיות שלהם זה עם זה לפני שנמסרו היום.

לדבריו, ההבדל בין הגינוי של לפיד למסר של בנט שלא הזכיר את רוסיה – מכוון ומתואם.

‏רב הקהילה היהודית במולדובה, פסח זלצמן, אומר בגל"צ: "קלטנו מאות אנשים מאוקראינה, מעריכים שעד הערב נעבור את האלף, מסייעים לכל מי שמבקש. עושים הכל כדי לאפשר ליהודים לחצות את הגבול – למשל, עזרנו לאדם להיכנס, למרות שהמסמך היחיד שהציג היה כרטיס קופת חולים כללית".

‏דימיטרי, תושב אודסה, מספר לירון וילנסקי: "לא עזבנו כי קיווינו שמדובר רק באיומים. כששמעתי את הבום הראשון לא הבנתי מה זה, אחר כך ראיתי המונים מחכים בתורים לתחנות דלק, כספומטים וסופרמרקטים. ניסינו ליצור קשר עם הקונסוליה הישראלית, לא ענו לנו".

‏חבר פרלמנט אוקראיני בהאשמה: "פוטין הוא היטלר של המאה ה-21. אם הוא לא ייעצר עכשיו – זו תהיה מלחמת העולם השלישית. הוא לא מתכוון להפסיק עם אוקראינה, הוא הולך להתקדם לעבר המדינות הבלטיות – ואז לפולין. הוא לא מתכוון לעצור.

סוכנות הידיעות הרוסית TASS מדוווחת כי ראש עיריית קייב הורה על עוצר בבירת אוקראינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *