פוטין: "הסגתי חלקית את הכוחות אבל לא יודע לתת תשובה אם ניסוג"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כינס מסיבת עיתונאים לצד הקנצלר של גרמניה שולץ ואמר כי הוא מוכן להמשיך בדיונים עם המערב, אך הדגיש כי "ההתרחבות של נאט"ו נתפסת כאיום על הבטחון שלנו. למרות שהתגובות מארה"ב ומנאט"ו "לא ענו על החששות של רוסיה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כינס מסיבת עיתונאים לצד הקנצלר של גרמניה שולץ ואמר כי הוא מוכן להמשיך בדיונים עם המערב, אך הדגיש כי "ההתרחבות של נאט"ו נתפסת כאיום על הבטחון שלנו. למרות שהתגובות מארה"ב ומנאט"ו "לא ענו על החששות של רוסיה", הן "הכילו רעיונות שאנו לא מתנגדים לדון בהם". פוטין הבהיר כי "אנחנו לא רוצים לראות מלחמה באירופה" אך בתשובה לשאלה אם הנסיגה תימשך: "אף אחד לא יכול לתת תשובה על זה – כרגע אף אחד. זה לא תלוי רק בנו".

שולץ הבהיר מצידו כי "לא ניתן לערער על גבולותיה של אירופה, גם לא בהקשר של אוקראינה. זה לא נתון למשא ומתן". הוא הוסיף כי "חשוב שנגיע לרגיעה כדי שלא תתפתח מלחמה באירופה". עוד אמר קנצלר גרמניה שולץ לפוטין כי התרחבות נאט"ו מזרחה (=הצטרפות אוקראינה לנאט"ו) אינה על הפרק".

במשרד החוץ קראו היום פעם נוספת לישראלים השוהים באוקראינה לשוב ארצה במהרה. "לאור התגברות האינדיקציות לאפשרות הסלמה במדינה, משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל השוהים באוקראינה לצאת מהמדינה בהקדם האפשרי", נכתב בהודעה מטעם המשרד.

משרד ההגנה הרוסי הצהיר כי "מוסקבה הסיגה חזרה לבסיסים כוחות שהיו סמוך לגבול אוקראינה, לאחר שסיימו את התרגילים שערכו".

בתגובה להצהרה הנ"ל, שר החוץ האוקראיני אמר כי "קייב תאמין לכך רק כשתראה בעצמה את הנסיגה".  עם זאת, רוסיה מציגה תיעוד משיגור רקטות במהלך תרגיל באזור קרים.  מצד שני, רוסיה גם פרסמה תיעוד שמגבה, לטענתה, את הצהרתה על נסיגת חלקית של הכוחות מגבול אוקראינה חזרה לבסיסים.

 

חיילים אוקראינים בתרגיל (צילום: רויטרס)
צילום: רויטרס

"אני קורא לישראלים שעוד נשארו באוקראינה, לצאת את המדינה. חלון ההזדמנויות ליציאה הולך ונסגר", קרא שר החוץ לפיד, "אני גאה בדיפלומטים שלנו בקייב ובמתגברים שהגיעו מהארץ על הסיוע שהם מעניקים לישראלים הזקוקים לכך. זוהי רוח משרד החוץ. זו הרוח הישראלית".

כוחות צבא אוקראינה (צילום: AP)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *