פוטין לוקח בחשבון כי פלישה תוביל לרבבות הרוגים

NBC מדווחת: הממשל האמריקני קיבל מידע מודיעיני שניתנה הנחייה לפלוש לאוקראינה. המודיעין זיהה את הפקודה ניתנת – וכוחות מתארגנים לצורך כך

ברשת CBS דווח כי המודיעין האמריקני קיבל מידע שלפיו המפקדים בשטח מגבשים תכניות ספציפיות לתמרון בשדה הקרב. פוטין ומקרון שוחחו בטלפון, והיו חלוקים על האחראים להסלמה במזרח אוקראינה.

הכוחות הרוסיים שבגבול אוקראינה קיבלו הוראה להתקדם בפלישה לאוקראינה – כך דווח היום (ראשון) ברשת CBS האמריקנית.

כ-150 אלף חיילים רוסים פרוסים בגבולות אוקראינה, כולל כמה עשרות אלפים בבלארוס, ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בימים האחרונים כי הוא משוכנע שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט לתקוף את אוקראינה. הערב הוא יכנס את המועצה לביטחון לאומי כדי לדון במשבר במזרח אירופה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר הלילה בריאיון לרשת BBC כי "העדויות מצביעות על כך שרוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". לדבריו, "כל הסימנים מעידים על כך שתוכנית הפלישה כבר החלה במובנים מסוימים".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי רוסיה עשויה לפלוש לאוקראינה "בכל רגע", וכי הוא יכנס את המועצה לביטחון לאומי במהלך היום לדון בכך.

פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו היום פעם נוספת, והאחרון יעדכן את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

‏כתב הפנטגון של CBS ממשיך פרסום מהלילה ב-WaPo, כיצד מפקדי הצבא הרוסי בשטח קיבלו הוראות להתקדם עם הפלישה לאוקראינה, וכיצד הם מוציאים אל הפועל תמרונים ספציפיים (ולא מסתפקים בשינוע הכוחות.

גורם מודיעין אמריקני אומר ל-CNN: "על פי הערכת המודיעין האמריקנית האחרונה, כ-75% מהכוחות הקונבנציונליים של רוסיה מופנים כעת נגד אוקראינה. ריכוז הכוחות במרחק פגיעה מאוקראינה חריג מאוד ומהווה חלק מהסיבה שארה"ב מאמינה שרוסיה מוכנה לתקוף"

רשת CNN מדווחת כי על פי הערכת המודיעין האמריקאי האחרונה, סדר כוחות של צבא רוסיה סמוך לאוקראניה

‏ -קרוב ל-75% מהכוחות הקונבנציונליים של צבא רוסיה
‏ -120 קבוצות טקטיות גדודיות בטווח של 60 ק"מ מאוקראינה
‏ -35 גדודי הגנה אווירית
‏ -500 מטוסי קרב/הפצצה
‏ -50 מפציצים בינוניים עד כבדים.

כמו כן דיווחים על כך שהצי השישי של רוסיה מכתר את השטח הימי הלאומי של אוקראינה

בכיר בפנטגון אומר לרשת CBS – פוטין לוקח בחשבון פלישה תוביל לעשרות אלפי הרוגים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *