"פוטין מתלהם ולא נראה שהוא מתכוון לרדת מהעץ"

נדב איל: "מצד אחד פוטין מתלהם ונראה שהוא לא מוכן לרדת מהעץ, ‏הרוסים – במקביל להיערכות נרחבת לנחיתה באודסה – מעלים פרופיל הבוקר בהצהרות על רצונם בשלום"

המו"מ עם אוקראינה: הכתב נדב איל ('ידיעות אחרונות') אמר בראיון ל103 כי "מועברים מסרים בין זלנסקי לבין פוטין, ומי שמעביר את המסרים באינטנסיביות, יותר מכל מנהיג אחר כרגע, זה ראש הממשלה בנט", והוסיף: "המסרים האלה מתכנסים בסופו של דבר בניסיון להגיע להפסקת אש ולהסדר ארוך טווח באוקראינה".

איל פירט על המשא ומתן, וסיפר: "המהות של ההסדר היא הבטחת הביטחון של הרוסים שמציגים את עצמם כמי שחוששים מברית נאט"ו, ולכן הם דורשים את הנייטרליות האוקראינית. הם בעצם גם רוצים הכרה בסיפוח שלהם של קרים ועוד שורה של דרישות אחרות, מול האוקראינים שבעיקר רוצים שהרוסים יסתלקו משם ושיתחייבו לא לחזור".

"מצד אחד פוטין מתלהם ונראה שהוא לא מוכן לרדת מהעץ, ‏הרוסים – במקביל להיערכות נרחבת לנחיתה באודסה – מעלים פרופיל הבוקר בהצהרות על רצונם בשלום, על התקדמות במו"מ, אפילו על אופטימיות ביחס ל"ערובות הביטחון" שיקבלו. כרגיל אצלם, אין לדעת. גורמים במערב אומרים בשבוע האחרון כי פוטין מבין שהמבצע בצרות צרורות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *