פוטין עולה מדרגה: מגדל הטלוויזיה בקייב הותקף

לפני זמן קצר החלה המתקפה הרוסית על קייב. נכשל ניסיון להפציץ מגדל תקשורת, בניין בסמוך לו נפגע. פיצוצים עזים נשמעים גם מכיוון אתר ההנצחה לנרצחי השואה בבאבי יאר

לפני זמן קצר החלה המתקפה הרוסית על קייב. נכשל ניסיון להפציץ מגדל תקשורת, בניין בסמוך לו נפגע. פיצוצים עזים נשמעים גם מכיוון אתר ההנצחה בבאבי יאר.

ראש הסגל של הנשיא האוקראיני מאשר: "נזק נגרם לאתר הזיכרון לקורבנות השואה באבי יאר כתוצאה מהמתקפה הרוסית".

‏גורם בכיר במערך ההגנה האמריקאי טוען: "הכוחות הרוסים מתעכבים, הם נתקלים בכשלים לוגיסטיים כמו מחסור במזון ובדלק. על פי הערכות, הם בוחנים מחדש את כניסתם לקייב". עוד הוסיף אותו גורם: "כי הכוחות הרוסים "נכנעו ללא לחימה" מאזור קייב ועל כן לא נרשמה התקדמות".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי: "ההפגזות בחרקיב הן זוועות שבוצעו נגד אזרחים חפים מפשע אבל הוא לא מתכוון לשלוח לוחמים בריטיים לאדמת אוקראינה".


משרד החוץ הרוסי: "שגרירויות רוסיה בחו"ל תחת מתקפת סייבר חסרת תקדים‌‌".

לאחר פרסום תמונות הלוויין, בו נראו שיירה ענקית באורך של 60 קילומטר שועטים לעבר קייב, פקידים אמריקנים הזהירו את המחוקקים במדינה מכך שאוקראינה ניצבת בפני "גל שני" של פלישה רוסית. אזהרה זו מגיעה זמן קצר לאחר שאוקראינה פנתה לקהילה הבין-לאומית בבקשה לקבל סיוע, לצד המשא ומתן שמתנהל.

לפי ה-CNN עד כה מעל 4,000 נהרגו כתוצאה מהפלישה הרוסית וכחצי מיליון אוקראינים נמלטו מהמדינה. בארה"ב מעריכים שהנורא מכל עוד לא הגיע, ומזהירים מפני מלחמה בתוך קייב במקרה שהרוסים יצליחו לחדור לבירה.

שר החוץ הרוסי לברוב התייחס היום (שלישי) ללחימה – ואמר שמדינתו לא יכולה להשלים עם "הסכנה של טכנולוגיה גרעינית סובייטית, שיש לאוקראינה". הוא הוסיף שרוסיה תהיה מוכנה לשיתוף פעולה עם האמריקנים לטובת השגת יציבות.

השליחים של רוסיה ואוקראינה יפגשו מחר לסבב שני של שיחות, כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס

מקורות באוקראינה מדווחים על רשימת הדרישות לכאורה של הרוסים במשא ומתן: התחייבות לא להצטרף לשום ברית מערבית, להכיר ברפובליקות הבדלניות בגבולות המחוזות בין המדינות, ולהפסיק לדרוש את החזרת האי קרים לאוקראינה. הדרישות מהצד האוקראיני: הפסקת אש ונסיגת הכוחות הרוסים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *