פוטין עם הגב אל הקיר: הרוסים מתכוננים להשתמש בנשק כימי

גורם מודיעין אירופי אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי ממידע מודיעיני שהעבירו גורמים אמריקנים על הכנות שונות שרוסיה עושה כדי לפרוס טילים בעלי יכולת לירות נשק כימי או ביולוגי

גורמים רשמיים בוושינגטון אומרים כי יש להיערך לאפשרות שפוטין, שלא הצליח להמליך נשיא בובה מטעמו באוקראינה, יעשה שימוש בנשק כימי או ביולוגי.

גורם מודיעין אירופי אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי ממידע מודיעיני שהעבירו גורמים אמריקנים זמן קצר לפני פרסום האזהרה הזו לבעלות ברית באירופה ולממשל האוקראיני, עולה תמונה כי אין המדובר רק בהערכה. מדובר במידע מפורט על הכנות שונות שרוסיה עושה כדי לפרוס טילים בעלי יכולת לירות נשק כימי או ביולוגי, ועל כך שהיא שואבת עידוד מהשימוש שנעשה בנשק הזה, בידיעתה ובעידודה, על ידי משטר אסד בסוריה. ככל שפוטין ירגיש שגבו אל הקיר אל מול הסנקציות המחריפות והבידוד הבינלאומי הגובר, כך עולה החשש שהוא ישתמש בנשק כימי נגד אוקראינה.

אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, הגיב לדברים ברדיו ללא הפסקה: "כפי שזה נראה, רוסיה ממש לא מצליחה להתקדם, הם על סף מיצוי הכוח. יכול להיות שניצחון אוקראיני בקרב והשפלה של הרוסים ידרדרו את המצב להסלמה בלתי נשלטת. הרוסים עדיין מסוגלים להמטיר אש בהיקפים של קרקע חרוכה. הם לא עשו זאת עד עתה".

בהמשך, הוסיף: "השפלה של הרוסים יכולה להביא אותם לזה. אם הם יחושו השפלה, הם מסוגלים ללכת על הסלמה ולהפוך את הערים הללו לעיי חורבות".
. ראש העיר לוצק, איחור פולישוק, אמר ל-CNN כי בתקיפות נהרג לפחות אדם אחד: "בסביבות השעה 5:45 לפנות בוקר שמענו שלושה פיצוצים, שלושה טילים פגעו בשדה התעופה הצבאי", הוסיף. דובר משרד ההגנה של רוסיה מסר כי נגרם נזק כבד באתרים שהופגזו בשתי הערים. הוא הוסיף כי צבא רוסיה השמיד 3,213 מתקנים צבאיים של אוקראינה מאז החל "המבצע הצבאי המיוחד".

גורם ביטחוני אמריקני אמר הלילה כי כוחות הצבא הרוסי הצליחו להתקדם כ-5 ק"מ לכיוון קייב ביממה האחרונה. הכוחות שנמצאים מצפון-מערב לבירה, ממוקמים כ-15 ק"מ ממרכז העיר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *