פוטנציאל ההידבקות באומיקרון פי 4-5 מדלתא

משרד הבריאות בוועדת החוקה: פוטנציאל ההידבקות באומיקרון לפי הערכות בבריטניה פי 5-4 מהדלתא

משרד הבריאות התריע בדיון בוועדת החוקה של הכנסת כי פוטנציאל ההידבקות באומיקרון לפי הערכות בבריטניה פי 5-4 מהדלתא.

כרמלה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור התריעה בישיבה: "אין אף יבשת ללא ריצוף לאומיקרון"; "עד היום הצלחנו להגיע ולדגום 95% מהמגעים. זו יכולת שקיימת במספרים קטנים"; "משרד הבריאות הבריטי צפוי לדווח בשבוע הבא דוח קליני ראשון על התחלואה באומיקרון".

מפקד המלוניות בפיקוד העורף אל"מ יהל פטישי אמר: "פועלים לבד במלוניות ללא משרד הבריאות או הבט"פ; יש תקלות כמעט בכל טיסה יש תוצאות שמתקבלות באיחור או תוצאה פסולה האם נכון ש-120 נוסעים יעוכבו?.יצןכ

כאמור, ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב דנה היום (ג') בהכרזה שנכנסה לתוקף בתחילת השבוע ובהתאם לחוק הקורונה הגדול, לא נדרשה לאשרה בשל כך שחלפו 48 שעות מכניסתה לתוקף.

בכך הוארך תוקף ההכרזה הקובעת חובת בידוד במלונית על החוזרים מ-50 המדינות שנקבעו עד ל-12.12.21. יחד עם זאת, נקבע כי החובה למי שקיבל תשובה חיובית ב-PCR בכניסה לישראל להמשיך את כל תקופת הבידוד במלונית, תחול רק על חולה שקיבל תשובה חיובית לאומיקרון או חשוד ככזה.

כמו כן, נקבע כי החובה לשהות במלונית לגבי מי שחזר לישראל דרך שדה תעופה בין-לאומי תחול עד שהוא וכל שאר נוסעי המטוס קיבלו תוצאה שלילית. אם אחד מהנוסעים קיבל תוצאה חיובית לאומקירון יחויבו יתר הנוסעים להמשיך את הבידוד במלונית עד קבלת תשובה שלילית בבדיקה שבוצעה לכל המוקדם במהלך היום השלישי לתקופת הבידוד, ולאחר שחלפו לפחות 24 שעות ממועד ביצוע הבדיקה הראשונה עם כניסתם לישראל ובכפוף להצהרה כי יקיימו את המשך הבידוד במקום שלא מתגוררים בו אנשים נוספים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נוכלים שקרנים רמאים שרלטנים טיפשים מניאקים.. ימח שמם וזכרם כל האומיקרון הזה המצאה אחת גדולה החיים בדרום אפריקה כרגיל לא מרגישים שם שום שינוי התושבים מדווחים שאין שום דבר מיוחד.. רק המדינות המוזרקות ביותר סובלות מתחלואה של מחוסנים כמובן...

    ך

    ך |
    הגב