פוסט קורונה: כנס הנשים של חברות הכנסת

מטרת הכנס הייתה להבין את האתגרים העומדים בפני נשים בעידן הפוסט קורונה ושיח שמטרתו למצוא פתרון לשילובן של נשים בשוק התעסוקה וצמצום הפערים המגדריים. במפגש שמענו מפיהן של הנשים המובילות בכלכלה ובתעשייה הישראלית על הקשיים שחוו ואת ההמלצות שלהן לצמצום הפערים בין נשים לגברים והמדיניות שצריכה להיקבע.

את המפגש הובילה חברת הכנסת מירב בן ארי(יש עתיד) שאמרה כי: ״נשים סובלות מפערי שכר, אפליה בשוק התעסוקה ובתעשייה ומשבר הקורונה רק את החריף את הפערים הקיימים ממילא. כאישה וכאימא אני מכירה את הקשיים שנשים עובדות נאלצות להתמודד איתן. עלינו להבין שאי אפשר לדבר על קידום נשים מבלי להתייחס למצב המשפחתי של הנשים המהווה פקטור משמעותי עבור כל אישה כשהיא חושבת על אפשרויות קידום או בכלל במקום העבודה״.

חכ״ל איילת נחמיאס ורבין, סגנית נשיא התאחדות התעשיינים בהווה אשר ארגנה את המפגש יחד עם ח״כ בן ארי, אמרה בכנס כי: ״אין ספק שהקורונה הטילה צל גדול על מקומן של נשים בכלכלה מכורח המציאות של מקום העבודה שנכנס הבייתה. ועם זאת, חשוב לציין ביחס לתעשייה כי הנשים נפגעו בה פחות מאשר במגזרים אחרים וגם פער השכר נמוך באופן משמעותי בהשוואה לענפים אחרים. עם זאת אתגר שילובן של יותר נשים בתעשייה, במיוחד בהיי טק שם אנחנו מיעוט של ממש, עדיין לפנינו.כשהייתי בכנסת הובלתי את החקיקה להכרה בהוצאות טיפול בילד וגם את מאבק החופשות. העובדה שיש לראשונה ממשלה עם מסה קריטית של נשים, היא הזדמנות נדירה לממש את היעדים הללו״.

בן ארי חתמה את המפגש והוסיפה:״אני רוצה להודות לכל הנשים שלקחו חלק במפגש ואני בטוחה שזאת רק תחילת הדרך ואתגרים רבים לפנינו שאנו נכונות להם״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *