פטריה שחורה – המגיפה החדשה של מחלימי קורונה שמדאיגה את רופאי הודו

ממשלת הודו מנסה לבלום את התפשטות המגיפה החדשה וכבר ביקשה מבתי החולים לדווח על כל מקרה של "פטריה שחורה"

בעוד הודו מתמודדת עם מספרים עצומים של חולי קורונה ומקרי מוות כתוצאה מהמחלה, נאלצים הרופאים להתמודד בשבועות האחרונים עם מגיפה חדשה בקרב רבים ממחלימים בקורונה.

בתחילת חודש מאי החלו רופאים בהודו להתריע לאחר שהתגלו מקרים רבים של "פטריה שחורה", זיהום פטרייתי הפוגע בכלי הדם, תחילה באף ולאחר מכן מתפשט למוח, ומהווה סכנת מוות לבעלי מערכת חיסונית חלשה או חולי סוכרת. רבים מאלו שלקו ב"פטריה השחורה" היו מחלימים מקורונה, מה שהעלה את החשד בקרב הרופאים בנוגע לקשר אפשרי בין הידבקות בקורונה לזיהום ב"פטריה השחורה".

בשבועות האחרונים התופעה התרחבה במהירות, ובתי החולים בהודו דיווחו על אלפי מקרים של "פטריה שחורה" בקרב מחלימים מקורונה, כאשר המספר העדכני עומד על כמעט 8000 בני אדם, בעוד 220 בני אדם כבר מתו מהזיהום. חמש מדינות בהודו כבר הכריזו על "מצב מגיפה" בעקבות התפשטות ה"פטריה השחורה" בקרב חולי קורונה. אחד החשדות הוא כי שימוש יתר בסטרואידים לטיפול בנגיף הקורונה הביא להתפרצות הזיהום החדש של "הפטריה השחורה" לאחר שהמערכת החיסונית של רבים מחולי הקורונה נפגעה קשות.

ממשלת הודו מנסה לבלום את התפשטות המגיפה החדשה וכבר ביקשה מבתי החולים לדווח על כל מקרה של "פטריה שחורה". הדרכים העיקריות בהן ניתן להידבק ב"פטריה שחורה" היא עקב חשיפה לעובש באזורים לחים כמו אדמה או קירות רטובים, כאשר הפטריה עלולה לתקוף את דרכי הנשימה. הזיהום אינו מדבק ואינו עובר מאדם לאדם. במקרים חמורים הזיהום עובר מהאף אל המוח, ואחוזי התמותה ממנו עומדים על עד 50 אחוזים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *