פיגוע ליד המעין בדולב: בת 17 מלוד נרצחה, 2 נערים נפצעו קשה

רינה שנרב, בת 17 מלוד, היא הנרצחת בפיגוע שאירע היום (שישי) במעיין דני, סמוך ליישוב דולב. בני המשפחה הגיעו למעיין כדי להנציח את דני גונן ז"ל – שנרצח ביוני 2015 באותו המקום

לפני זמן קצר דווח על מטען שהתפוצץ בעין בובין סמוך לדולב. ע"פ דיווח ראשוני 2 פצועים קשה נפגעו כתוצאה מרימון. מטען או רימון נזרק לעבר משפחה שהייתה בדרך למעיין בובין בדולב ,כתוצאה נפגעו אב ושני ילדיו, נקבע מותה של הבת 16 במקום הי״ד. אביה כבן 45 ואחיה כבן 20 פונו במסוק במצב קשה לביה״ח הדסה. שמות הפצועים לתפילה: איתן בן חנה ודביר חיים בן שירה אסתר.

רינה שנרב, בת 17 מלוד, היא הנרצחת בפיגוע שאירע היום (שישי) במעיין דני, סמוך ליישוב דולב. בני המשפחה הגיעו למעיין כדי להנציח את דני גונן ז"ל – שנרצח ביוני 2015 באותו המקום.

שמוליק שנהב, דודה של רינה ז"ל, אמר בפתח בית החולים בו מאושפזים אביה ואחיה: "היא נרצחה על קידוש השם. התבקשתי על ידי האבא והאח ששוכבים פצועים לבוא ולומר שהאירוע הזה מחזק אותנו, נתחזק באחיזתנו בתורת ישראל ובארץ ישראל – אנחנו וכל יתר ילדי המשפחה. אלה אנשים שכל כולם אהבת ישראל שהעם כולו יכול להתגאות בהם".

"הם הגיעו לאיזור בנימין, התקשרו אל המוקד ואמרנו אנחנו מגיעים אל המעיין. אמרו להם שיש אבטחה ולכן הם ירדו להתרחץ", סיפר שמוליק, "כנראה שראה אותם מישהו הגיעו ברכב וזרקו מטען, אינני יודע במדוייק, וקרה מה שקרה. איתן ניסה בהיותו חובש להנשים ולעזור לרינה, אבל זה קצת היה מאוחר מדי, הוא ניסה לעזור לדביר, ודביר כל הזמן אמר 'אבא, אנחנו חזקים'. איתן הוריד את הציצית מעליו ועשה חוסם עורקים לדביר כדי לעצור את הרסיסים שהיו לדביר ביד".

"אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים – אביה הרב איתן ובנו דביר", הודיע ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. "נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו".

"זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון", הוסיף נתניהו.

דובר צה"ל מסר כי מדובר בפיגוע שנגרם כתוצאה מפיצוץ מטען מאולתר, ממנו נפצעו שלושה אזרחים אשר שהו במעיין סמוך ליישוב. מתווה הפיגוע עדיין בבדיקה. אזרחית אחת מטופלת במקום ושניים פונו על-ידי מסוק צה"ל לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

כוחות רבים הוקפצו לזירה. מפקד פיקוד המרכז, מפקד האוגדה ומפקדים נוספים נמצאים בשטח ומבצעים הערכת מצב. לוחמי צה"ל סורקים במרחב, והתבצעו חסימת צירים ותגבור למאמצי ההגנה באזור.

בשעה 10:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על מפיצוץ סמוך למעיין בדולב. מדיווח ראשוני ככל הנראה לפחות 2 נפגעים במצב קשה. לפי דיווח שקיבלו צה"ל וכוחות ההצלה, מטען הושלך אל מטיילים במעיין דני ליד עין בובין באזור בנימין. שני מטיילים נפצעו כנראה קשה. לפני ארבע שנים נרצח במקום דני גונן בן 25 מלוד.
מזק"א נמסר: מדובר ב 3 בני משפחה שנפגעו, 2 פצ׳ כבן 46 ובן 21 מפונים במסוק במצב קשה לביה״ח, בת 18 מטופלת במקום במצב אנוש.

פראמדיק מד"א שלמה פרל סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו 3 פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצידו שכבו צעיר כבן 20 עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליוון ונערה כבת 17 עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות והעלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך ויפנה אותם לבית החולים. הנערה מטופלת במקום ע"י פראמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל 3 פצועים במצב קשה, בהם גבר כבן 46, צעיר כבן 21 וצעירה כבת 18.

אנשי הביטחון ביישוב ליד מודיעין עילת דיווחו כי מען חבלה שהתפוצץ במעיין עין בובין. יש 2 פצועים קשה במקום. התקבל דיווח שככה"נ ברח מהמקום רכב לבן קטן, לא ידוע לאיזה כיוון. מד"א, משטרה, כוח צבאי, רבש"צי גוש טלמונים ונציגי אגף הביטחון בדרך למקום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *