פיזור הכנסת אושר בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים, התש"ף-2019, של חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת. על פי ההצעה מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים, התש"ף-2019, של חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת. על פי ההצעה מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף (2 במרס 2020).

כמו כן אישרה המליאה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות), התש"ף-2019 של חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מכלוף מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת.

ח"כ אבי ניסנקורן הציג את ההצעות ואמר: " הלב נחמץ היום לי ואני חושב שלכל חברי הכנסת. אני חשבתי או לפחות קיוויתי שהחוקים שאני אעביר יהיו הצעות חברתיות ולא הצעות לפיזור הכנסת אבל בעת הזו זה מה שקורה. זה יום קשה לציבוריות הישראלית, כל צד חושב שהשני אשם ואני מבקש שננהג בממלכתיות ושנדע ימים טובים יותר."

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: " כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, והעיסוק שעוד נעסוק בו רבות בשאלה מי אשם ולמה, לא יועיל בנקודת הזמן הזו. אני כן רוצה לנצל את הבמה כדי להודות ח"כ ניסנקורן שבלב הכאוס לפחות ידענו להעביר את החוקים האלה בהסכמה וברוח טובה, ואולי זו קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה."

בהצעה לפיזור הכנסת תמכו 50 ללא מתנגדים, בהצעת הבחירות לכנסת ה-23 תמכו 50 ו7 התנגדו. שתי ההצעות יועברו לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה שתדון בה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *