פיטורי הערבים או בחירות: התנאים של אורבך לבנט

אורבך החליט שלא להחליט

הכרב פורסם במהדורות כי אורבך החליט שהממשלה לא תמשיך בהרכבה הנוכחי, אם עוד כמה ימים לא יהיה שינוי – יפרוש מימינה ויסגור עם הליכוד.

אמש נערכה שיחה טלפונית בין בנט לאשתו של ניר אורבך בנסיון להפעיל לחץ של הרגע האחרון (נפגשו בהקמת הממשלה, כדי לשכנע את אורבך להצטרף)

הערב דיווחה דפנה ליאל כי המגעים להקמת ממשלת ימין קרסו לאחר שנתניהו סירב להתחייב שאם הממשלה תיפול סער יהיה ראש ממשלת המעבר ובשגרה ישמש כראש ממשלה חלופי (ללא רוטציה בפועל).

גורם המעורה במגעים סיפר כי בלי התנאי הזה היה ברור שאין בכלל על מה לדבר שכן החשש המרכזי של אנשי תקווה חדשה הוא מתרגיל של נתניהו – הפלת הממשלה והליכה לבחירות אין סופיות כשנתניהו ראש הממשלה וסער מרוסק

ליאור קינן מדווח כי ניר אורבך ויריב לוין נפגשו בימים האחרונים, אורבך לפי מי שבקיאים בתוכן השיחה רצה בין היתר להבין האם בליכוד חותרים לבחירות או להקמת ממשלה חלופית. בליכוד מוכנים כמובן להציע לאורבך שריון ותפקיד שר שקרוב ללבו, סביר להניח התיישבות או חינוך.

אורבך יגיד לבנט בפגישה הערב שהוא מוכן לתת צ׳אנס לעוד פרק זמן מוגבל ביותר, מצפה לראות התקדמות בהעברת תקנות יו״ש ופתרון מול הח״כים הסוררים גנאים וזועבי. אחרת, הוא מעדיף ממשלת ימין על בחירות, זאת עמדה גם של איילת שקד שאיתה נפגש ארוכות בלילה. תלוי כמובן בעיקר בגדעון סער.

אם זה לא יסתייע, ולא יהיה שינוי דרמטי בקואליציה, אורבך יהיה כנראה האצבע ה61 לפיזור הכנסת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *