פילבר מבטיח: נראה פנים חדשות בליכוד

ינון מגל ויריב אופנהיימר שוחחו ב־103fm, עם שלמה מומו פילבר מדיירקט פולס שיתף בסקרים שערך

ינון מגל ויריב אופנהיימר שוחחו ב־103fm, עם שלמה מומו פילבר מדיירקט פולס שיתף בסקרים שערך.

בפתח השיחה, שיבחו צמד המגישים את פילבר על דיוקו לאחר קבלת תוצאות הפריימריז של מפלגת העבודה, ואילו הוא ציין כי "הדבר היחיד שלא היה לנו זה את התוצאות במחוז הקיבוצים ששם נבחר רם שפע".

על דרך ביצוע הסקרים בדיירקט פולס, אמר: "אנחנו עושים כמו שאנחנו עושים את שאר הדברים, אנחנו גם עושים את הסקרים האחרים שלנו קצת שונה מאחרים. בסוף הדיוק הוא המלך. אנחנו עושים הרבה דברים שונה, כל עולם הסקרים – הסקרים בסוף מדע מדויק, אם קיבלת איסוף נכון של נתונים לנתח אותם אתה יכול רק בדרך אחת, אין שתי תשובות. לכן זה גם לא רלוונטי מי עושה את הסקר, אם הוא אמין, הגון וישר הוא יביא תוצאה אחת שתהיה מדויקת. הסיפור האמיתי של עולם הסקרים הוא האיסוף. עולם הסקרים בגלל שהוא עולם נישתי הוא מתנהל בצורה דיי מיושנת. מה שאנחנו עשינו בדיירקט זו פריצת דרך בכלי האיסוף ויכולות האיסוף – זה מה שנותן לנו את היתרון היחסי שאנחנו מגיעים למדגים מדויקים במהירות גבוהה".

"יש לך הערכה לגבי הליכוד?", תהה מגל, ופילבר השיב: "אנחנו דוגמים לאורך זמן. יש לנו איזו תמונה אבל יום הבחירות תמיד מביא הפתעות שאף אחד לא יכול לצפות אותן. הדבר היחיד שאני יכול להגיד, שזו מגמה שמתרחשת בכל המפלגות, זה סוג של חילופי דורות, חילופי מקומות בין השורה הראשונה והשנייה. אנחנו נראה פנים חדשות שבעבר לא היו".

בעקבות אמירותיו התעניינו צמד המגישים מה לדעתו יקרה עם אנשי התקשורת שרצים גם הם, כמו בועז ביסמוט. פילבר הבהיר כי "לא אדבר על אנשים, אני כן יכול לדבר על תופעה שיש בפוליטיקה ויש לה גם השלכה לבולטות בסקרים – מעבר מאוד גדול של אנשי תקשורת לפוליטיקה. זה נובע מהעובדה שהיום אנחנו נמצאים בעולם שבו הדרך לתקשר עם אנשים היא דרך הרשתות החברתיות, יותר בגובה העיניים ולא נאומים מפודיום, ואנשים מתרשמים באופן אישי מהאישיות. מטבע הדברים בגלל שהם מאוד נגישים לציבור ומכירים אותם, את העמדות שלהם, גם קל להם יותר להתברג ברשימות".

בהמשך השיחה, הציג אופנהיימר בפניו של פילבר כי ישנה טענה שמכונו עובד עם 'ערוץ 14'. פילבר חידד את העניין: "כמו שאמרתי – סטטיסטיקה זה מדע מדויק. בסוף, אין קשר בין העמדות למקצועיות, בכל תחום מקצועי. מבחן התוצאה הוא המבחן האולטימטיבי ובמבחן הזה 5 פעמים פעם אחר פעם הוכחנו שאנחנו יותר מדויקים מכולם".

"אמרת שלנתניהו יהיו 61", טען אופנהיימר מנגד. פילבר הדגיש כי "אנחנו הראנו 61 ביום חמישי של לפני הבחירות במדגם יום הבחירות בעשר בלילה, כל ערוצי הטלוויזיה פתחו עם 61. יש אתר שנקרא סקרים פוליטיים שעוקב אחרי כל הסוקרים והוא נתן לנו את המקום הראשון בדיוק, גם בסקר יום חמישי שלפני הבחירות. אני אגיד לך מה נורא מרגיז את כולם – סקרים הוזמנו במשך עשרות שנים על ידי מזמינים אינטרסנטיים, הם לאורך השנים היו בדרך כלל גופי התקשורת. הם ביקשו מהסוקרים מה לשאול, קיבלו את התוצאות, אם הן מצאו חן בעיניהן שמו אותן בכותרת ראשית".

"אנחנו עושים בדיוק את אותן שאלות וכשהם יוצאים קצת פחות נעימות לצד פוליטי כזה או אחר אנחנו מפרסמים. אנחנו מתעסקים לא רק בסטטיסטיקה, אנחנו מכון מחקר שמשתמש גם בעולמות הסוציולוגיה, פסיכולוגיה, כלכלה התנהגותית ואנחנו הולכים להטמיע עכשיו גם בינה מלאכותית. זאת הסיבה בין היתר שאנחנו הראשונים שמזהים אתה מגמה ושבוע שבועיים אחרינו כל הסוקרים מתיישרים", אמר.

עוד התייחס פילבר לתמונת המצב שמשתמעת מהסקרים בנוגע לבחירות הכלליות הקרובות: "כרגע אנחנו נמצאים בתיקו סטטיסטי, 59 לזה ו־59 לזה. כל הסוקרים דוגמים, לא כולם יודעים מה הם יצביעו, אפשר להגיד על הבחירות האלה בשונה מהקודמות על שתי מגמות מאוד מובהקות – 98 אחוזים מהבוחרים יודעים מה הם יצביעו או לאיזה גוש הם יצביעו, הבחירות האלה יוכרעו רק על אחוזי הצבעה כשבעצם שני הגושים שיקבעו את הנושא זה מצד אחד האוכלוסייה הערבית, שהשאלה אם היא תהיה כמו במועד א' עם 50 אחוזי הצבעה, מה שמשנה את התמונה. וכמובן מהצד השני זה הליכוד וש"ס, שבאופן די היסטורי נמצאים בפיגור מסוים באחוזי ההצבעה בריכוזים שלהם מול ריכוזי השמאל והמרכז. בפעם האחרונה טוענים שעוד פחות הגיעו להצביע".

האם לנתניהו יהיו 61 מנדטים ביום שאחרי? פילבר הבהיר: "זה מאוד תלוי, אם מחר בבוקר הערבים יצאו בהמוניהם והליכודניקים לא יצאו לא יהיה, אם זה יהיה הפוך אז בוודאות כן".

בסיום השיחה, הביע פילבר את דעתו בנוגע לעתידה הפוליטי של שקד לאחר האיחוד עם הנדל, ואף טען כי לדעתו היא לא תעבור את אחוז החסימה. "דעתי המקצועית זו לא דעתי הפוליטית. מנדטים לא יורדים מהירח, הם עוברים מאיזשהו מקום. וכשאתה מחפש מי מחליף את דעתו, מי עובר מאיפה לאיפה, אתה צריך לחפש לא רק מי קיבל אלא מאיפה זה ירד".

"איילת תקועה בין כחול לבן תקווה חדשה לבין הליכוד ציונות דתית. שני המקומות האלה, הייצוג של הבוחרים מאוד גבוהה. הסבירות, כמו שאני מנתח אותה מבחינה מקצועית ועל בסיס התהליכים, אנחנו מדברים על קולות ש־80-90 אלף איש יעברו ממפלגה למפלגה ובסיטואציה הפוליטית היום זה בסבירות מאוד נמוכה. כרגע היא נמצאת עם 70-80 אלף קולות שיש לה ומאוד קשה לגייס את השאר", סיכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *