פיצוי על ה-F35 לאמירויות? הפצצה הקטלנית שתגיע לישראל מארה"ב

בית המחוקקים האמריקני ידון בהצעת חוק שיאפשר לישראל לרכוש את 'מפצחת הבונקרים'; לישראל אין מטוסים המסוגלים לשאת את הפצצה

מחוקקים משתי סיעות בית הנבחרים האמריקני הודיעו אתמול (שלישי) כי הגישו הצעת חוק שמטרתה לאפשר לישראל לרכוש את אחד מכלי הנשק המתקדמים של ארצות הברית – פצצת ה-MOP. מדובר בתחמוש הלא-גרעיני העוצמתי ביותר שנמצא בידי הצבא האמריקני. דיון ראשון בחקיקה יתקיים כבר ביום שישי הקרוב.

ה-MOP – שפירוש ראשי התיבות שלה הוא "חודרת שריון מסיבי" – היא פצצה חכמה במשקל של 13 טונות וחצי, המיוצרת על ידי חברת בואינג ומסוגלת לחדור לבונקרים תת-קרקעיים בעומק של 60 מטרים. רכישת הפצצה עשויה לסייע לישראל לתקוף מתקני גרעין ואתרי טילים בעומק הקרקע באיראן, וכן לפגוע במחסני טילים של חיזבאללה ובמתקני שיגור של ארגון הטרור בעומק הרי לבנון.

קבלת ההחלטה למכור תחמושת מתקדמת מסוג זה לישראל תלויה בהתייעצות של משרד הביטחון האמריקני ובהסכמת כל הגורמים הרלוונטיים, בהם בכירים ישראלים, על מנת לוודא את הצורך הישראלי ברכישת הפצצה. בשל משקלה הכבד וגודלה של הפצצה, אין בחיל האוויר הישראלי מטוס המסוגל לשאת אותה.

בעבר הועלו הצעות להסב מטוסי תובלה מדגם "הרקולס" לשאת את הפצצה, ואכן חיל האוויר האמריקני אף ערך ניסויים מוצלחים במטוסים מדגם זה להטלת הפצצה, אך מדובר בפרויקט הנדסי משמעותי ולא ברור אם חיל האוויר מעוניין בו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *