פירות השלום עם מרוקו הניבו שחרור דרמטי של עגונה

עם כינון השלום בין ישראל למרוקו במבצע דרמטי משולב בין בתי הדין הרבניים, משרד החוץ, שירות בתי הסוהר וגורמי הביטחון בשתי המדינות – שוחררה הבוקר צעירה ישראלית מעגינותה וקבלה את הגט המיוחל.

עם כינון השלום בין ישראל למרוקו במבצע דרמטי משולב בין בתי הדין הרבניים, משרד החוץ, שירות בתי הסוהר וגורמי הביטחון בשתי המדינות – שוחררה הבוקר צעירה ישראלית מעגינותה וקבלה את הגט המיוחל.

סיפור המעשה: בחורה ישראלית צעירה נישאה לבחור ישראלי שהסתבך בעבירות פליליות שונות ובחובות כבדים, והוא נמלט מהארץ למרוקו. גם שם הוא חבר לעבריינים, הסתבך, נתפס ונכלא לתקופה ממושכת בבית הכלא המרוקני.

האישה הצעירה שנשארה בארץ פנתה לבית הדין הרבני בישראל ובקשה גט. לאחר שהסבירה את הנסיבות הופנתה לאגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. מנהל האגף הרב אליהו מימון וצוותו פעלו בטיפול נמרץ ומהיר והצליחו לאתר את הכלא בו הבעל מרצה את עונשו בקזבלנקה שבמרוקו. לאחר שזכה להקלות מסוימות הוא נאות לגרש את אשתו.

לביצוע המשימה היה צורך להביאו לבית הדין הרבני בקזבלנקה ולחילופין לשלוח את שלושת חברי בית הדין הרבני אליו לכלא וסופר סת"ם אליו לכלא כדי שיכתוב 'גט שליחות'. שלטונות בתי הסוהר במרוקו סירבו לאשר את כניסת הדיינים, הסופר והעדים לכלא, תהליך הסותר את הנהלים על רקע מגפת הקורונה שבה אסור לאיש לבקר בבית הסוהר.

הרב אליהו אברג'ל, יליד מרוקו, מי שהיה ראש אבות בתי הדין בירושלים ולו קשרים ענפים במרוקו הצליח לשכנע את ראשי השב"ס המרוקאי בסיוע משרדי החוץ בישראל ובמרוקו לאפשר כניסת דיין אחד לכלא. במקביל הוא פרסם פסק דין הלכתי חדשני שיאפשר לבעל להקריא ולמנות גט שליחות גם בפני דיין אחד.

כאשר הגיע הדיין מבית הדין הרבני בקזבלנקה לכלא המרוקאי הדהים אותו מפקד בית הסוהר הגוי המוסלמי שאמר לו כי על פי ההלכה היהודית בית דין פועל בשלושה, ולא בדיין יחיד. לכן, כדי שהגט יהיה כשר עליו להביא שני חברי בית הדין נוספים והוא מאשר את כניסתם.

מיד הוזמנו שני דיינים נוספים מבית הדין בקזבלנקה, הבעל מינה את סופר הסת"ם ושליח 'כתבו ותנו' כמקובל. אמש, הגיע הגט לבית הדין הרבני האזורי בירושלים והבוקר הגיעה לבית הדין האישה הנרגשת, קבלה את גיטה ושחררה מעגינותה בדמעות גיל.

מנהל בתי הדין הרבניים, הדיין הרב דוד מלכא ציין לשבח את פעילותו של  הגאון הרב אליהו אברג'ל, ושל הרב אליהו מימון וכל הגורמים שסייעו לשחרור מהיר ויעיל של האישה מכבלי עגינותה ואמר כי "מערכת בתי הדין הרבניים תמשיך לפעול במהירות, בנחישות וביעילות לשחרור עגונות ומסורבות גט  באשר הם שם". הרב מלכא בירך על פירות השלום הראשונים משיתוף הפעולה בין ישראל למרוקו על רקע הסכם השלום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *