פלדה קטלנית- הטנק החדש של צה"ל

"הוא ה-'F-16' של היבשה"

מתי בפעם האחרונה החלפתם טנק? כנראה שלא לאחרונה, אלא אם אתם לוחמי שריון מחטיבה 188 – שעברו ממש עכשיו לשימוש בטנק מרכבה סימן 4. כפי שאפשר לדמיין, התהליך היה ארוך ולא פשוט, אבל הם חתמו אותו בהצלחה בתרג"ד ראשון ומשמעותי.

"טנק מרכבה סימן 3 עוד בשימוש ברוב הגדודים, אבל גדודים 74, 53 והמח״ט קיבלו את החדשים", פותח קצין האג"ם לשעבר של החטיבה, רס"ן רון סיאג, "74 היה הגדוד הראשון שהתחיל להשתמש בטנק מרכבה סימן 4. הוא עכשיו נמצא בתע"ם (תעסוקה מבצעית) בעזה, ובדצמבר הלוחמים ישלימו את המקצוע המלא שלו".

הטנקים החדשים של החטיבה הם מהסוג המתקדם ביותר – גרסה 400. "זו הגרסה הכי איכותית וחזקה בזרוע", מסביר רס"ן סיאג, "כאיש צבא, גדלתי על טנק מרכבה סימן 3, אני חושב שהוא מצוין, אבל הסימן 4 הוא דבר אחר. הוא ה-'F-16' של היבשה".

הטנק, כפי שמציין רס"ן סיאג, מאפשר תמרון הרבה יותר מהיר וקטלני מקודמיו: "זה מתבטא ביכולות האש, המיגון, התנועה והגילוי – הוא יודע לנוע מהר ולהיות ממוגן, מה שמאפשר לנו להגיע להישגים הרבה יותר משמעותיים בקרב".

"סימן 4 מרושת באופן מלא במערכות שו"ב, וגם לאנשי הצוות יש יכולות ופונקציות לסריקה ואיתור אויב", הוא ממשיך, "הטען, לדוגמה, האחראי על מערכות הקשר וגם מי שטוען את הפגזים, יכול עכשיו גם לשלוט ברשתות התקשורת של הטנק".

מתוך אתר צה"ל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *