פנייה ליועמ"ש: "העמד לדין את הפורעים בדגש על מניע גזעני"

ארגון עד כאן פנה בדרישה ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט להעמיד לדין את הפורעים ברחבי הארץ, תוך מתן דגש על המניע הגזעני העומד מאחורי התפרעויותיהם ודרישה להענישם ברף הגבוה ביותר. "יש לראות בפעילות האמורה ניסיון של אויבי ישראל להפיל את משטר ישראל מבפנים".

ארגון עד כאן שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להעמיד לדין את הפורעים במבט כולל על מסגור ההתפרעויות תוך מתן דגש על המניע הגזעני העומד מאחוריהן. עוד ביקשו בארגון להטיל על הפורעים עונשים ברף הענישה הגבוה ביותר.

המכתב נפתח בתיאור הטלטלה אותה עוברת מדינת ישראל "כשחלק מאזרחי המדינה הערבים בחרו ובוחרים בשם לאומניות זרה וקיצונית להצטרף לגרועים שבאויבנו, בזמן שמדינת ישראל נלחמת על זכותה להתקיים".

עוד תואר כי הפורעים פועלים מתוך תפיסת עולם עמוקה שרואה בהשמדת מדינת ישראל יעד "פורעים אלו מבצעים פרעות ולינצ'ים על רקע לאומני כלפי תושבי ישראל ושוטרי משטרת ישראל. פרעות שתועדו בכל רחבי הארץ, והמכנה המשותף שלהם הינו אנטישמיות ושנאת יהודים".

ארגון עד כאן תיאר במכתב כי במסגרת הפרעות שרפו הפורעים בתי כנסת ומכוניות, פגעו באזרחים ושוטרים כאחד וגרמו לנזק אדיר לתשתיות. בעד כאן חיזקו את משטרת ישראל וכוחות הביטחון הפועלים נגד המתפרעים ומביאים למעצרם.

בנקודה זו, לפי מכתב עד כאן, מגיעה אחריותו של היועמ"ש כמי שעומד בראש מערך התביעה במדינת ישראל "בשל העובדה כי פורעים אלו פועלים במסגרת רחבה של פעילות כנגד מדינת ישראל ותושביה יש צורך אקוטי בהעמדתם לדין לא רק בהיבט של העבירה הפרטנית אותה ביצעו, אלא במבט על כוללני על החיבור בין כל הפעולות".

עוד הוסיפו עד כאן כי יש לראות את מעשי הפורעים "כנעשים על רקע לאומני אידיאולוגי", ולמצות עימם את הדין על כך. במכתב דרשו עד כאן ממנדלבליט להורות לגופי התביעה והחקירה "לשים דגש על המניע הגזעני והעובדה כי התקיפות האמורות לא בוצעו בשל סכסוך פרטי כזה או אחר", וכן לדרוש מהגופים הללו להטיל עונשים על הפורעים ברף הענישה הגבוה ביותר.

"יש צורך עז ודחוף לראות בכל הפעילות האמורה לא עבריינות מקומית אלא ניסיון של אויבי ישראל להפיל את משטר ישראל מבפנים. בטוחני כי לאור הדברים האמורים ומצבה המורכב של מדינת ישראל.. משרד המשפטים על כל זרועותיו יפעלו בכל העוצמה הנדרשת לצורך העמדתם לדין של הפורעים ומיצוי הדין עימם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *