"פנינו לגורמי ביטחון": קב"ט בית הגר"ח על האיומים מצד מתנגדי החיסונים

ב'ידיעות אחרונות' נחשף הבוקר כי מתנגדי החיסונים איימו בחודשים האחרונים על בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמעודד את הציבור החרדי להתחסן. המקורבים מתארים

ב'ידיעות אחרונות' נחשף הבוקר כי מתנגדי החיסונים איימו בחודשים האחרונים על בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמעודד את הציבור החרדי להתחסן.

מאיר גרוס, מקורבו של מנהיג הזרם הליטאי-חרדי הרב חיים קנייבסקי סיפר הבוקר (יום ג') בריאיון נדיר לאולפן ynet על האיומים שסופגים בני ביתו של המנהיג החרדי מצד מתנגדי חיסונים,
"זה חמור מאוד. לא סוד שלפתחו של מרן שר התורה הגיעה גם בגל החיסונים הקודם של המבוגרים השאלה אם לחסן. בכירי משרד הבריאות הגיעו אליו והראו לו את הנתונים, את התועלת מול ההפסד והוא אמר שצריך להתחסן", סיפר גרוס. "יש אנשים שמנסים להלך אימים על מרן שר התורה ועל בני ביתו כדי שישנה את החלטתו בעניין החיסונים, אבל כמובן שהוא עומד בדעתו ונחוש שצריך להתחסן".

"יש דברים חמורים הרבה יותר שנשלחים גם בכתובים גם בהודעות מייל וגם בטלפונים שמקבלים אנשי ביתו של מרן שר התורה", הוא אמר. "יש גם כאלה שמנסים מפעם לפעם להסתנן לבית ולעורר פרובוקציות. יש סינון מהודק בכניסה לבית. אי אפשר לדעת מה הצעד הבא של חלקם הגדול של מתנגדי החיסונים".

בסביבת הרב קנייבסקי סיפרו כי יענקי, הנכד המפורסם הצמוד לרב, ספג קריאות "אתם רוצחים" ו"יש דם ילדים על הידיים שלכם", לצד איומים כמו "נגיע אליכם". בהודעות SMS שנשלחו לבני משפחה נ נכתב: "ימחה שמך", "נבל" ו"עמלק", בתוספת האיום המרומז "יש דין ויש דיין".

בהודעה נוספת שנשלחה ליענקי, נכדו של קנייבסקי, נכתב: "מכרת את עם ישראל בשביל בצע כסף. השתמשת בסבא שלך בשביל למכור את הילדים הקטנים ולהכניס להם זריקות. מה אתה חושב, שאין אלוקים בשמיים?". על הייחוס המרשים של הנכד למנהיג החרדי הבכיר, נכתב: "אל תשכח שגם עשיו היה הבן של יצחק. כשמדובר בדיני נפשות, אין פרוטקציות אצל הקדוש ברוך הוא".

השר לשירותי דת מתן כהנא מסר על הפרסום ב'ידיעות' על איומים של מתנגדי החיסונים על בית הגר"ח קניבסקי: ‏"עד כאן! חמור מאוד שיש מי שמאיימים על גדולי ישראל. במדינת ישראל לא ייתכן שיאיימו על רבנים. להפך, אנחנו מודים לגדולי ישראל על ההתגייסות כשהם מורים להתחסן על מנת לשמור עלינו מהמגפה ועל כך שהם לומדים לזכותנו" .

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *