פסגת קים-טראמפ: הפגישה מסתיימת ללא הסכם

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר בפגישתו עם 7ראמפ: "אם לא הייתי מוכן לוותר על נשק גרעיני – לא הייתי פה"

פסגה ללא הסכם: כלי תקשורת אמריקאיים מדווחים הבוקר (חמישי) כי מפגש הפסגה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוויטנאם – יסתיים מוקדם מהצפוי, ללא הסכם בין השניים.

גם הבית הלבן הודיע הבוקר כי לא הושג הסכם בין ארה"ב לצפון קוריאה בפסגה שנערכת בווייטנאם, ובהמשך לכך עורך הבוקר (חמישי) נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מסיבת עתונאים בהאנוי, ללא השליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און. "העברנו את כל היום הזה עם קים ג'ונג און, הוא אישיות מרשימה והיחסים שלנו חזקים מאוד. היו לנו כמה אופציות, אבל החלטנו בשלב הזה לא להתקדם איתן", אמר. טראמפ ציין כי "קים רצה שנבטל את הסנקציות – לא יכולנו להסכים לזה".

טראמפ אמר שקים מוכן להתפרק לחלוטין מהנשק הגרעיני שלו, כולל פירוק שני מתקנים להעשרת אורניום, אך דרש שארה"ב תסיר תחילה את הסנקציות שהטילה על צפון קוריאה, ולכך לא היה מוכן. הוא הסביר שבניהול מו"מ "תמיד צריך להיות מוכנים לעזוב את שולחן המו"מ".

טקס חתימת ההסכם המתוכנן בין דונלד טראמפ וקים ג'ונג און בוטל, לאחר שבין הצדדים לא הושגו ככל הנראה הסכמות.

טראמפ אמר בבוקר מספר פעמים ש"איננו ממהרים" להכריח את צפון קוריאה לוותר על הנשק הגרעיני שלה. "מהירות היא לא דבר כל כך חשוב עבורי, כל זמן שאין ניסויים של טילים", הסביר.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, אמר הבוקר לעתונאים כי לא היה מגיע לפסגה בווייטנאם אילו לא היה מוכן לפירוז גרעיני. עוד אמר כי יקדם בברכה פתיחת משרד קישור אמריקני בצפון קוריאה. הוא הבטיח "לעשות כל מאמץ" כדי להגיע ל"תוצאה חיובית" בפסגה.

מוקדם לכן, אמר קים בתשובה לשאלת עיתונאי, כי "לא היה בא לוועידת הפסגה בהאנוי אם לא היה מוכן לוותר על הנשק הגרעיני של ארצו". קים אמר כי כעת שני הצדדים דנים בצעדים ממשיים לקידום הסכם הפירוז.

טראמפ אמר בפגישה כי פתיחת נציגות אמריקנית בקוריאה הצפונית היא רעיון טוב, והשליט הצפון קוריאני תמך בהצעה. בפתח הפגישה אמר טראמפ כי הדיונים אתמול היו טובים וכי הוא בטוח שהפסגה תצליח מאד. עם זאת ניסה להנמיך ציפיות ואמר כי אינו נחפז להגיע להסכם.

על רקע הדברים, תחקיר של רשת NBC חושף כי ראשי המשא ומתן האמריקניים לא מתכוונים לדרוש את הסגירה המלאה של מתקני הגרעין ומערכות הטילים הצפון קוריאניות כחלק מהשיחות בפסגת האנוי.

כמו כן, חשף התחקיר, הממשל האמריקני ויתר על הדרישה המקדימה לקבל מהקוריאנים את פירוט כל תכנית הגרעין שלהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *