פקחי יחידת האכיפה ורבני אגף הכשרות הארצי פשטו על מתחם הגליל הסמוך לכפר כנא

בעקבות תלונות רבות על הצגת מצגי כשרות בניגוד לחוק וכן הכשלת הציבור בתחום הכשרות במתחם המסעדות באזור הצפון פשטו מפקחי יחידת האכיפה ורבני אגף הכשרות הארצי בליווי שוטרי משטרת ישראל על מתחם הגליל קניות ובילוי שעל יד כפר כנא

במהלך השעות האחרונות (היום יום ב' כ"ה כסלו, נר ראשון של חנוכה – 23/12/19) פשטו מפקחי יחידת האכיפה בשיתוף רבני אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל על מתחם מסעדות המנוהל ע"י חב' "מתחם הגליל קניות ובילוי בע"מ" שע"י משתלת "בית חי" השוכן בסמוך לכפר כנא שבצפון (כביש 77) בליווי משטרת ישראל על מנת שזו תפעיל את סמכותה לנטרול כל ניסיון להתנגדות במקום וזאת לאחר שבחודשים האחרונים התקבלו פניות רבות מאזרחים שומרי כשרות אשר ביקשו לברר מה טיב ההשגחה במסעדת "פלאפל המשתלה" ו"גלידה איטלקית במתחם" לאחר שלא נמצאה תעודת כשרות מטעם רבנות מוסמכת.

מביקורת מקדימה שנערכה במקום נתפס בעל החברה כשהוא מציג את בתי האוכל כ"כשר למהדרין" על גבי שלטים כאשר בתוך המסעדה הוא תולה תעודות פיקוח מטעם "איגוד הרבנים בישראל" בניהולו של מר מאיר רפאל חי ביטון מנהריה. במהלך הביקורת התגלה כי החברה מפעילה מסעדה טרפה בשם "שווארמת המשתלה" בסמוך לפלאפל תחת אותה בעלות.

כמו כן נמצאו ממצאים חמורים בתחום הכשרות של שימוש בעלי ירק לא מפוקח, שמן לא כשר, פיתות ממאפיה לא כשרה, חשד לפעילות בשבת, היעדר נוכחות של משגיח הכשרות המצביע על הכשלה חמורה של הציבור אשר נכשל באכילת טרפות תוך הצגת מצגי כשרות במקום. בחסות צו בית משפט נתפסו כל מצגי הכשרות שהיו תלויים במקום והוסרו מן המקום, תוך הטלת קנסות מינהליים ונקיטת אמצעים כנגד כל המסייעים במצג השקרי והכשלת הציבור.

הרבנות הראשית לישראל קוראת לציבור לשים לב למכשולות הכשרותיות החמורות היכולות לצאת במקומות המכשילים את הציבור בהצגת מצגי כשרות בניגוד לחוק וללא שיש בידם תעודת כשרות בתוקף מטעם רבנות מוסמכת. תודתנו לכל צוות האכיפה ורבני אגף הכשרות הארצי אשר סייעו להצלחת המבצע להסרת מכשול מהרבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *