פקחי מס הכנסה הגיעו לשוק מחנה יהודה – ושמעו תירוצים מגוונים

פקחי מס הכנסה ערכו ביקורות בשוק מחנה יהודה בירושלים. "הקופה מקולקלת מיום שישי והזמנתי טכנאי", אמר אחד המוכרים

פקחי מס הכנסה ערכו בימים האחרונים ביקורות בשוק מחנה יהודה בירושלים, ונתקלו במגוון תירוצים בבתי עסק שבהם לא נוהל רישום הכנסות כדין ולא נוהלו ספרי העסק כנדרש.

תגובותיהם המגוונות של בעלי העסקים עברו מקופות מקולקלות ועד רישום בסוף היום ובין השאר שמעו המבקרים את התירוצים הבאים: "הקופה מקולקלת מיום שישי והזמנתי טכנאי", "זה היה מהדוכן בחוץ וממש התכוונתי לרשום", "אני רושם בסוף כל יום", "אני נותן קבלה רק למי שמבקש", "ביקשתי פטור ועד עכשיו לא קיבלתי".

בכל המקרים הללו הוזמנו בעלי העסקים להמשך טיפול במסגרת מחלקת השומה במשרד.

במבצע ביקורת של מס הכנסה בירושלים רבתי, נבדקו 100 בתי עסק, מהם עלה כי בקרב 18% לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

בביקורת במרפאה בירושלים, נמצאו 1,900 ש"ח שהועברו מסניף נוסף שיש למרפאה במרכז הארץ, אך לא תועדו בספרי העסק. מנהלת המרפאה מיהרה להבטיח: "אנחנו נקפיד לרשום".

בעסק למתן שירותי מטבע (צ'יינג'), נמצא שלא נרשמה עמלה עבור צ'ק שחזר. תשובת בעל העסק: "חיכיתי להפקיד את הצ'ק ואז לראות אם יפרע".

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *