פרוילך תקף: "‘מה המשחק הזה עם הצמר גפן? צריך לבטל את ההדלקה של תולדות אהרן"

מנכ"ל קבר הרשב"י, אלי פריינד ואברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה המנהלת את האתר, ועד ראייה העידו היום בועדה שחוקרת את אסון מירון

מנכ"ל קבר הרשב"י, אלי פריינד, ואברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה המנהלת את האתר, ועד ראייה העידו היום בועדה שחוקרת את אסון מירון.

פריינדר סיפר בעדותו כי שוחח עם השר לשעבר, אריה דרעי, שאמר לו: "ההר עובר לתקציב ההילולה, מעכשיו אני קובע את הדברים", לדברי פריינד, "התחננתי, אבל לא הוזמנתי אפילו לישיבה אחת".

"לא השתתפתי בשום ישיבה של ארגון האירוע בו השתתפו נציגי תולדות אהרן והמשטרה. אפילו מנימוס לא זימנו אותי והיו הרבה ישיבות של תולדות אהרן עם המקומות הקדושים והמשטרה", הוסיף פריינדר.

אברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה תקף בוועדת החקירה את כל האחראיים במירון: "ההדלקה הזו של תולדות אהרן, וגם הדלקות אחרות – אסור שיתקיימו שם. זה הפך להיות לאירוע סקטוריאלי שכל אחד מתחרה באחר. השנה קבעו שלא תהיה הדלקה במקביל לתולדות אהרן, ולכן, כל הציבור הלך למקום אחד. בכל שנה היה כמעט אסון. ‘מה המשחק הזה עם הצמר גפן? ראיתי בשנים עברו את תולדות אהרן והקמתי קול זעקה. לא הייתה שנה שבה לא משכתי את המשטרה באוזניים כדי להיפגש איתי".

הרב פרויליך מאשים עוד:"10 שנים אני מבקש להיפגש עם השר דרעי, הוא מסרב לתת לי פגישה. הוא לא נותן לי פגישה. שאלתי את כל החברים הכי קרובים שלו, הוא לא רוצה להיפגש. למה? אין לו נציג שלו. הכל פוליטיקה". נציין שדרעי מונה לשר רק ב-2015, וגם אז לתפקיד שר הכלכלה. השאלה אם נפגש עם שלום וארדן.

אתמול העיד בוועדה, רב המקומות הקדושים ויו"ר "ועדת החמישה" שמואל רבינוביץ'. בעדותו אמר רבינוביץ' כי "המצב שם היה נורא. אין תשתיות. בניה בלתי חוקית, כבלי חשמל בכל מקום. כל מרצפת שניסינו להזיז הייתה מלחמה של ממש. אבל החלטתי שאסור להיכנע, המקום מסוכן מאוד וצריך לעבור שינוי וכניעה ללחצים מהסוג הזה זה עוון".

"במשך שלוש שנים נערך שם שינוי בצורה בלתי רגילה. מה שיש היום זה זהב לעומת מה שהיה אז, לפני 2008. לא תאמינו לתמונות. הפקרות מוחלטת, סכנה, כל ילד יכול היה לגעת בחוט חשמל ולהתחשמל", הוסיף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *