פרופסורית מהאוניברסיטה העברית במתקפה על סילמן: "קצה נפשי בצביעות החרדים"

איש לא מינה אותך להגדיר מה היא "הזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל" ואין לך שום רשות להגדירה כל עוד את פוגעת בכבוד האדם של כל מי שאיננו יהודי!. כל עוד את תומכת בהמשך הכיבוש וכל עוד את עוברת יום יום על האמור בתורה ובדברי חכמים: 'צדק צדק תרדוף' 'את האמת והשלום אהבו' ו'חביב כל אדם שנברא בצלם' ו'את השנוא עליך אל תעשה לחברך'. כותבת הפרופסורית ותוקפת ומסיתה נגד מתנחלים וחרדים. רק חלילה לא ערבים.

פרופסור רחל אליאור חוקרת ישראלית, מלמדת ומשמשת כראש החוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית כתבה לעידית סילמן שפרשה מהממשלה מכתב הסתה חמור תוך שהיא מכוונת בעיקר לחרדים.

הדברים נאמרו לאחר שעידית סילמן כזכור כתבה לאחר שפרשה כי "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל".

וכך כותבת לה בתגובה פרופ' אליאור: "לידיעתך גברת סילמן, אין לנו שום עולם של טוב משותף עם מתנחלים המפרים בעזות מצח את החוק הבינלאומי, ואין לנו שום טוב משותף עם תומכי סמוטריץ ובן גביר ותלמידי הרב מאיר כהנא או תומכי יגאל עמיר וברוך גולדשטיין.

איש לא מינה אותך להגדיר מה היא "הזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל" ואין לך שום רשות להגדירה כל עוד את פוגעת בכבוד האדם של כל מי שאיננו יהודי!.

כל עוד את תומכת בהמשך הכיבוש וכל עוד את עוברת יום יום על האמור בתורה ובדברי חכמים: 'צדק צדק תרדוף' 'את האמת והשלום אהבו' ו'חביב כל אדם שנברא בצלם' ו'את השנוא עליך אל תעשה לחברך'.

את וחבריך מהימין הדתי המתנחל, העובר על החוק בריש גלי דבר יום ביומו, אתם מחריבי המפעל הציוני של מדינה יהודית-דמוקרטית! אתם מוחקים כל יום שורה ממגילת העצמאות! אין לנו שום טוב משותף עם מי שכופה עלינו כפייה דתית במרחב החיים הכללי הלא מקודש! אנחנו דורשים חוקה המשווה את זכויותיהם של כל תושבי הארץ בלי הבדל דת, לאום גזע ומין, אנחנו סולדים מכל גזענות, אפליה וכפייה.

אנחנו סולדים מכל לאומנות, כיבוש והתנחלות בלתי חוקית, אנחנו דורשים הפרדת הדת מהמדינה! אנחנו אנשים חופשיים הבוחרים מכל תרבות ישראל את מה שיפה בעינינו, אנחנו אזרחים שוחרי דמוקרטיה, חופש ושוויון, המאמינים בכבוד האדם של כל אדם ובזכויות האדם של כל אזרחי ישראל, לא מוכנים לחיות בכפיפות לעמדותיהם של חברי כנסת לאומנים גזעניים דתיים משיחיים קיצוניים משום סוג!, אנחנו תובעים את ביטול הכפיפות של אנשים חופשיים לדיני המעמד האישי ולחוקי הצניעות שדתיים לאומניים כופים עלינו.

נמאס לנו מכפייה דתית במרחב הציבורי ובדיני המעמד האישי!

נמאס לנו מתביעת התחשבות חד-צדדית ביחס לציבור שומר המצוות.

גם לציבור הבוחר בחלק ממצוות או בוחר שלא לשמור מצוות, יש זכויות שוות במרחב הציבורי ובמרחב הפרטי, לא רק לציבור שומר המצוות!.

קצה נפשנו בצביעות הזאת -מ'עולמות הטוב המשותף שלך' צמחו יגאל עמיר, ברוך גולשטיין, עמי פופר ויונה אברושמי רוצחו של אמיל גרינצווייג! מקרבם של מאמינים דתיים תומכי ההתנחלות והכיבוש צמחו הרבה מאוד מורשעים בפלילים.

אין שום יתרון מוסרי בחוגים מהם את באה ולא את תגדירי לנו מה היא זהות יהודית! לכל היותר את יכולה להגדיר מה היא מניפולטיביות פוליטית של אנשים התומכים בהמשך הכיבוש וההתנחלות שהאמת איננה נר לרגליהם וכבוד האדם של כל אדם זר להם לחלוטין, בדיוק כמו חירות ושוויון וזכויות האדם. את בדיוק הפכת ל'קש ששבר את גב הגמל' החופשי-חילוני. אנחנו מסרבים להיות 'חמורו של משיח' כדי שאת תקימי ממשלת ימין ימין יהודית דתית לאומנית גזענית, עם נתניהו, סמוטריץ ובן גביר".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כל כך הרבה זבל מגזענית טהורה

    מדוע הגזענים ששונאים יהודים, בפרט יהודים שומרי מצוות מתעטפים באיצטלה שכביכול "נגד" גזענות?

    עלי |
    הגב
  2. רפורמית

    הגברת היא רפורמות ופמיניסטית קיצונית כמובן למי שמכיר אותה ויודע באילו חוגים היא מסתובבת .. אין להתייחס אליה כלל , היא חלק מהצד האחר כפשוטו.

    אליהו עפרוני |
    הגב