פרופסור יורם לס: "הקורונה היא סתם מגפה עם יחסי ציבור, יותר אנשים ימותו מדיכאון"

באיטליה מתים בכל שנה 17 אלף משפעת -בישראל רק 126

פרוספור יורם לס בראיון לגלובס אומר דברים די נחרצים ואף אופטימיים בניגוד לעמדות הנשמעות חדשות לבקרים בישראל ע"י בכיר מערכת הבריאות וראש הממשלה.

ואלו התייחסויותיו לגבי העובדות:

1. אנחנו לא איטליה:
א. באיטליה מתים בכל שנה 17 אלף משפעת -בישראל רק 126
ב. באיטליה יש תחלואה עצומה בדרכי הנשימה. האוכלוסיה שברירית וקשישה. הגיל החציוני של המתים – יותר מ-81

2. המספרים לא מתאימים לבהלה.
א. שפעת החזירים נעצרה בלי חיסון.
ב. רוב האוכלוסיה מפתחת חיסון טבעי.

"ברגע זה בישראל הנגיף מסתובב אצל הרבה מאוד אנשים, בלי שהם יודעים בכלל, ואנשים נחשפים ומתחסנים. שרשרת ההדבקה נשברת וככה נעצרת מגפה".

3. היה צריך להמשיך את החיים כרגיל. "הקורונה היא סתם מגפה עם יחסי ציבור, יותר אנשים ימותו מדיכאון"

4. מערכת הבריאות בישראל לא תקרוס. היא גם לא קרסה באיטליה.

אתה חושב שממדרים אותך כי הצגת עמדה לא פופולרית?

הניסיונות להשוות בינינו לבין איטליה במצב החולים והנפטרים מעלה את חמתו:

"איטליה ידועה בתחלואה עצומה בדרכי הנשימה, פי שלושה מבכל מדינות אירופה. בארה"ב מתים משפעת רגילה בעונת השפעת כ-40 אלף איש, ומקורונה נפטרו עד היום 40-50 אנשים, רובם בבית אבות במקום שנקרא קירקלנד במדינת וושינגטון".

"המאפיינים בכל מדינה שונים. באיטליה הגיל החציוני של המתים מקורונה גבוה מ-81, האוכלוסייה מאוד קשישה ושברירית ומעשנת הרבה, ובין המתים יש יותר גברים. בקוריאה, לעומת זאת, נדבקו הרבה יותר נשים צעירות ולא מעשנות. בכל מדינה ומדינה, צריך להשוות בין מספר האנשים שמתים עכשיו מהקורונה לבין מספר האנשים שמתים משפעת עונתית רגילה, שלא מעניינת אף אחד. בכל מדינה ומדינה הרבה יותר אנשים מתים משפעת רגילה לעומת אלה שמתים מקורונה.

פרופסור לס משחרר עוד אמירה קשה : "מי שחושב שממשלות גומרות מגפות, טועה"
אני לא אגיד כמה בסוף ימותו מהקורונה, אבל אני אומר לעצמי שבסין הגדולה, בכל מחוז חוביי, שמונה שבעה מיליון, מתו 3,000 איש. בכל מדינה שאני מסתכל עליה, המספרים הם די נמוכים. אם זה היה כמו במגפה השחורה בימי הביניים באיטליה, שבה מתו שליש מהאיטלקים, היו אמורים למות היום 20 מיליון איש. אבעבועות שחורות, שהאירופים הביאו לאמריקה, חיסלה את כל האינדיאנים. האווירה היום בארץ זה כאילו יש פה סוג כזה של מחלה שתשמיד את כל האוכלוסייה.

פרופסור לס דוגל בתפסיתו חיים די רגילים לצד הקורונה מתוך ידיעה שאת המחיר ישלמו הקשישים בעוד הכלכלה לא תינזק:
"שפעת רגילה מעוררת פיהוק, הזקנה במסדרון לא מעניינת אף אחד, אבל אנחנו בהיסטריה מפלצתית שבימים עברו העלתה משטרים פשיסטיים לשלטון. זה אותו סוג של שיגעון. עמים שלמים עוברים איזה תהליך נפשי".
והוא ממשיך בהסברו:
"להגיד שבחיים לוקחים סיכונים, ויש לי כמה דוגמאות: כשאנחנו נוהגים ברכב, אנו גורמים למותם של כ-350 אנשים בשנה. אם נפסיק את כל התחבורה בישראל, נחסוך את מותם. נציל אותם.
עוד דוגמה: המון חיילים שהם ודאי צעירים וכל החיים לפניהם, נהרגים כדי לקיים תוכניות מדיניות וביטחוניות שלעתים הן גם הזויות. אז בגלל הסיכון צריך לפרק את צה"ל כדי להציל את החיילים?
"אם נחזור לדוגמה שלנו, המחיר הרפואי של מה שקורה עכשיו דומה למחיר שאנו משלמים במגפת שפעת עונתית, שיש לנו בכל שנה בסתיו. במדינת ישראל מתים 126 אנשים, בארה"ב 40 אלף אנשים, באיטליה 17 אלף, וזה המחיר שאנו מוכנים לשלם בשביל לחיות חיים נורמליים".

לדעתו המשבר הכלכלי שפוקד ויפקוד אותנו חמור יותר מכל דבר אחר:
"אני קורא לזה יום כיפור כלכלי וחברתי. מאות אלפי ישראלים איבדו את הפרנסה ואת המשענת שלהם והרבה יותר ימותו מהתקפי לב וחרדה או מדיכאון כתוצאה מזה. אז בחיים לוקחים סיכונים ומשלמים מחירים".

"שפעת החזירים נעצרה מבלי שעצרו את העולם. כל וירוס מייצר נוגדנים. ממשלה לא יכולה לעצור מגפה. מה שעוצר מגפה זה החיסון הטבעי. אי אפשר לעצור מגפה על ידי צו ממשלתי. והנה שאלה: הסינים אומרים שהם עצרו את המגפה על ידי עוצר, אבל העוצר נגמר והווירוס מסתובב חופשי, אז איך התחלואה והתמותה לא ממשיכות? אם התיאוריה של עוצר הייתה נכונה, היו ממשיכים למות שם. מי מדבר על זה?

ולסיום אומר פרופסור לס: "אני 35 שנה שומע שמערכת הבריאות בישראל קורסת. גם במגפת השפעת העונתית יש עומס בבתי החולים. האם מישהו סגר את מדינת ישראל?".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *