פרופסור סדצקי: הקורונה חוזרת ובצורה מדאיגה

"התפרצות שאותה אנחנו חווים עכשיו היא בכל הארץ"

בועדת הקורונה שהתכנסה הבוקר (שלישי) כדי לדון בהיערכות רשויות המדינה למניעת פגיעה במשק בגל קורונה, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, כי ישנה עליה במספר החולים, ולא ניתן להמשיך להחיל את תקנות המשרד על כיתות לימוד הילדים:

"אנחנו רואים לאחרונה תחלואה מפושטת, ואנחנו עדים לעלייה במספר החולים , ובתוכם לצערי גם לעלייה בחולים הקשים. 30-40 ילדים בכיתה, זה לא בהלימה עם התו הסגול. אנחנו צריכים להבין למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מדברים על התו הסגול, כמה נקפיד על שמירת המרחק, המסיכות, מניעת ההתקהלות, כי אנחנו רואים שהמחלה חוזרת בלי הצעדים הללו.

אנחנו מתקשים להחיל את עטיית המסיכות, את הקפסולות, כל ההוראות הללו, ואנחנו שמים דגש על ילדים ועל עוד מספר אוכלוסיות. על מנת שמערכת החינוך תהיה בטוחה, צריך לעבוד בקפסולות, בכיתות קטנות, התלמידים צריכים לעטות מסיכות. זה משהו שמשרד החינוך צריך להתייחס ולהיערך אליו".

עוד הוסיפה כי "מה שמאפיין את ההתפרצות שאותה אנחנו חווים עכשיו – היא בכל הארץ, אנחנו לא בדיוק יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון. אנחנו רואים את זה צץ פה ושם בפיזור גאוגרפי מאוד רחב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *