פרסום ראשון: ב'יהדות התורה' דורשים מנתניהו פרטים על הסיפוח

אחרי שעסקו במלא המרץ בחוק הנורבגי על מנת להכניס את ח"כ יצחק פינדרוס כח"כ מן המניין לכנסת, ואף גרמו לנתניהו לוותר על המלחמה מול כחול לבן סביב הנושא, ביהדות התורה מתפנים בימים הקרובים לנושא חשוב יותר

אחרי שעסקו במלא המרץ בחוק הנורבגי על מנת להכניס את ח"כ יצחק פינדרוס כח"כ מן המניין לכנסת, ואף גרמו לנתניהו לוותר על המלחמה מול כחול לבן סביב הנושא, ביהדות התורה מתפנים בימים הקרובים לנושא חשוב יותר.

סוגיית הסיפוח ביהודה ושומרון שצפויה לעלות לשולחן הממשלה בחודש הקרוב, מעסיקה את ראש הממשלה ומחליפו בתפקיד כבר שבועות ארוכים, הדיון המאסיבי סביב השטחים שיסופחו, או אלה שישארו בצד הפלסטיני, גורמים לויכוחים לא מעטים שעתידים אולי לפרק את הקואליציה, שמימלא חורקת שיניים.

במפלגות החרדיות החלו לעסוק בנושא הסיפוח מול בתי גדולי ישראל, במטרה לבדוק שאין התנגדות כלשהי שיכולה לגרום לקרע עמוק עם ראש הממשלה. אלא שחוסר בפרטים בסיסיים בפרטי הסיפוח מקשים על ראשי מפלגת יהדות התורה לעסוק בנושא הזה מול אדמו"רי המועצת החסידית, ובעיקר מול גדולי ישראל הליטאים.

המחסור במפה המשרטטת את גבולות הסיפוח מחשידה לא רק את הצד השמאלי של הקואליציה והימני של האופוזיציה, אלא גם את ראשי מפלגת יהדות התורה. שם מקווים מאוד לא להיתקל בהתנגדות מבית לאחד מפרטי ההסכם.

לאתר 'אקטואליק' נודע כי בבתיהם של גדולי ישראל פנו לראשי המפלגות החרדיות, על מנת שאלה יבקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו את הפרטים המלאים על סוגיית הסיפוח, כאשר לאחר עיון יוחלט האם צריך לכנס את המועצת החסידית והליטאית כבר בשבועות הקרובים, על מנת לעסוק בסוגיית שלמות ארץ ישראל.

אחד מבאי ביתם של גדולי ישראל הליטאים טען בשיחה איתנו "סוגיית שטחים בארץ ישראל תמיד הייתה חשובה לגדולי ישראל לא פחות ממצוות אחרות שקשורת לציבור החרדי, העיסוק בנושא על ידי גדולי ישראל הוא בלתי נמנע, למרות שאנו יודעים שבהנהגת המדינה היו מעדיפים שלא נעסוק בנושא, דרשנו מראשי המפלגה להעביר לנו את החומרים על מנת שגדולי ישראל יחליטו ומי יודע, יתכן שאף יתמכו במהלך של הממשלה בגלוי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *