פרץ לא נכנע: "שינוי חברתי אמיתי יוכל להעשות רק אם יתחיל עידן כלכלי חדש"

 לאחר מכבש הלחצים מצד ראשי המושבים והקיבוצים שדרשו מפרץ להיכנס לממשלת נתניהו יו״ר העבודה-גשר, ח״כ עמיר פרץ חוזר ומבהיר כי לא יייכנס לממשלת נתניהו: "התחייבנו ונקיים – לא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו מו״מ", טען פרץ 

לאחר מכבש הלחצים מצד ראשי המושבים והקיבוצים שדרשו מפרץ להיכנס לממשלת נתניהו יו״ר העבודה-גשר, ח״כ עמיר פרץ חוזר ומבהיר כי לא יייכנס לממשלת נתניהו: "התחייבנו ונקיים – לא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו מו״מ", טען פרץ

פרץ הסביר ונימק את החלטתו,"נתניהו חייב להפנים כי אזרחי ישראל בחרו להחליפו ורוצים תקוה חדשה. אנחנו התחייבנו ואנחנו נקיים. לפני הבחירות התחייבנו שלא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו מו״מ וכך נעשה.

פרץ המשיך וטען כי "המנדט שקבלנו מבוחרינו הוא להחליף לא רק את נתניהו, אלא גם את המדיניות שלו. מדיניות של קפיטליזם שלא רואה בני אדם. מדיניות שהביאה למיליון עובדים מתחת לקוו העוני, לקשישים ונכים שלא מתקיימים בכבוד, לזוגות צעירים שקורסים תחת נטל המשכנתא ותשלומים למערכת החינוך".

לדבריו, "שינוי חברתי אמיתי יוכל להעשות רק אם יתחיל עידן חדש של מעבר מהפקרה חברתית להשקעה חברתית, עידן של מעבר משינאת חינם לאהבת חינם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד קרא היום (חמישי) לעמיר פרץ ולמפלגת עבודה – גשר לנהל משא ומתן עם בנימין נתניהו והליכוד. "יש יותר מדי פסילות במערכת הפוליטית", קרא בתוכנית "מרציאנו סגל" בגלי צה"ל. "אם כחול לבן יכולה לשבת עם הליכוד, אז גם עמיר פרץ יכול לשמוע מה יש להם להציע – את השפם הוא יכול לגדל שוב".

מוקדם יותר היום יו"ר העבודה-גשר הבהיר כי לא יישב עם נתניהו למשא ומתן. "נתניהו חייב להפנים כי אזרחי ישראל בחרו להחליפו ורוצים תקווה חדשה", מסר. "אנחנו התחייבנו ואנחנו נקיים".

בימים האחרונים מופעל לחץ כבד על יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ מצד גורמים שונים, בהם נציגי הקיבוצים, המושבים ופעילים בולטים אחרים, בניסיון לשכנעו להיכנס לממשלת נתניהו כדי למנוע בחירות נוספות, כך דיווחה מורן אזולאי בויינט.

באותו הקשר התראיין עמר בר לב לרונן כץ בקול ברמה והתייחס לסיכוי שפרץ יערוק לקואליציה של נתניהו, "עמיר פרץ אמר בקולו שאין לנתניהו מה לפנות אליו. נעדיף שכחול לבן יקימו ממשלה אבל אם הליכוד יקים בלי נתניהו נשקול את העניין אם קווי היסוד יתאימו.

לדבריו, "יש הבנה רחבה ביננו לכחול לבן, האחידות של גוש נתניהו לא תורמת דבר כי לא תהיה ממשלת אחדות עם כל חלקי הגוש.

במקביל, פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נדחתה ליום שישי בבוקר, זאת לבקשת כחול לבן.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *