פרשן רדיו 'קול ברמה' וראש הממשלה משתתפים בקמפיין נגד השיח הבוטה ברשת

פרשן קול ברמה' ישראל כהן משתתף בפרויקט נשיא המדינה בשיתוף עם Meta בישראל – בקמפיין ״תחשבו טוב״ לשינוי השיח ברשת. בקמפיין משתתפים עשרות ידוענים מכל המגזרים, ויש גם לרדיו קול ברמה נציג

 

היום, (ג' )עלה לאוויר קמפיין ״תחשבו טוב״ לשינוי השיח ברשת, ביוזמת נשיא המדינה יצחק הרצוג וחברת Meta בישראל (לשעבר פייסבוק). במסגרת הפרויקט, עשרות ידוענים ודמויות מוכרות בארץ ישתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כאשר המילים הבוטות והתוקפניות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות ומחזקות. מטרת הפרויקט היא להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, לעודד אנשים לחשוב פעמיים לפני השימוש בשפה פוגענית ואלימה, ולחשוב מחשבות חיוביות לפני שכותבים תגובה.


בקמפיין משתתפים: ראש הממשלה נפתלי בנט (513K בפייסבוק ו-126K באינסטגרם), שר החוץ יאיר לפיד (505K בפייסבוק ו-121K באינסטגרם) ושרת הפנים איילת שקד (227K עוקבים בפייסבוק ו-62K באינסטגרם), מאור בוזגלו (387K), אנה זק (1.4M), חה״כ מירי רגב (345K) משה ארבל ומיקי זוהר (44K), הג׳ודוקא פיטר פלצ׳יק (56K), ג׳ודי מוזס (29.5K), אביתר עוזרי (506K), ליאל אלי (476K), ריף נאמן (391K), עומר חזן (363K), שירה לוי (172K), גל זהבי (146K), יאנה לוי (62K), בל אגם (59K), אור אלקיים (57K), אקי אבני (44.5K), רז שכניק (29K), דילן דרור (26K), ליקי רוזנברג (98K), מוחמד מג׳אדלה (24K), נדב אבקסיס (10K), עמית בחובר (221K), אהוד פורת מנהל קהילת פשפשוק (503K חברים בקבוצה), קארין עליה (249K), קרן אלאלוף שרעבי, מנהלת קהילת מאמאצחיק עם 325K חברים, העיתונאי ינון בן שושן (16K), סער בן הרוש, מנהל ומייסד קהילת אבא פגום עם 130K חברים, ישראל כהן מקול ברמה (40K).

במהלך ייחודי, התגובות הבוטות והפוגעניות ביותר יצונזרו ויוחלפו בתגובות חיוביות, כאשר ידוענים מובילים ייחשפו באופן פומבי וימחישו למיליוני ישראלים את הכוח הרב שיש למילים – מילים שיכולות לפגוע גם במשפיעני רשת וידוענים עם מאות אלפי עוקבים, וגם בשרים וחברי כנסת המתמודדים עם ביקורת יומיומית. מטרת הקמפיין היא להעלות למודעות הציבורית את השלכותיה של בריונות ברשת ולעודד שיח מאחה ומקרב ברשתות החברתיות במקום השפה הפוגענית והיד הקלה על המקלדת. חלק מיוצרי התוכן יפנו גם לקהלים צעירים יותר כאשר כוכבי נוער יחלקו עם בני ובנות הנוער טיפים לשמירה על הבטיחות ברשת.

הקמפיין נולד מתוך המחויבות למניעת בריונות ושיח פוגעני ואלים ברשתות החברתיות, ולאור נאום ההשבעה של נשיא המדינה בו אמר: "כשכל קבוצה חשה מאוימת, כשכל אחד מתכנס בעמדותיו ובהשקפותיו – ובטוח שהצדק רק איתו, הניכור מעמיק מיום ליום. ניכור בין אנשים ובין קבוצות, שעלול חלילה להידרדר לכדי ניכור בין אזרחים למדינתם… הצעד הראשון לאחדות הוא לעצור את הפחד. הוא נפוץ מדי ונפיץ מדי ומתודלק בעיקר במילים. מילים, שכולנו נוטים, לעיתים, להקל ראש בכוחן. טועים לחשוב, שהשפעתן חולפת עם תומו של נאום, כתיבת פוסט, סינון קללה. יש להן כוח עצום, למילים. כוח לברוא-מציאות וגם לשנות אותה, כוח להרוס, אבל גם כוח לבנות-מחדש. כוח שעלול להבעיר אש, שעלולה לכלות עולם ערכי שלם. ואז, כפי שכתב המשורר רבי שלמה אבן גבירול, אחד מענקי הרוח של יהדות ספרד: "מי שזורע שנאה – יקצור חרטה". לכן בימים האלה, כל מנהיג ציבור חייב לנהוג באחריות, להיות קול ממתן ומרגיע, להקפיד ולהיזהר בדבריו. להבטיח את חופש הביטוי – ולמנוע, בכל מחיר, את חופש השיסוי."

נשיא המדינה, יצחק הרצוג הגיב: ״השיח ברשתות מטריד אותי. היד הפכה להיות קלה על המקלדת ונחצים כל העת קווים אדומים ברשת הדיגיטלית. שמתי לי למטרה מרכזית למתן את השיח הפוגעני והבריונות ברשת, אשר פוגעים בנו כיחידים וכחברה, באופן יום-יומי. אני שמח להוביל פרויקט חשוב מאוד שנקרא "תחשבו טוב", אשר מעלה את המודעות הציבורית לכוחן של מילים ברשת ומעודד שיח מקרב ברשתות החברתיות ובמיוחד מעודד לעצור ולחשוב לפני שלוחצים על המקלדת. חשוב לנו להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, דרך התמודדותם של אנשי ציבור ומשפיענים מתחומים רבים. עלינו לעשות כל שביכולתנו, ביחד, כדי לשנות את השיח ברשת ובעם כולו. אנחנו חייבים להתחיל לחשוב טוב ולכתוב טוב."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נפתלי בנט וכל ממשלת זדון זו ימח שמם וזכרם אמן

    זה השיח הכי מכובד שיכול להיות. אי אפשר לכבות האמת

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב