הטרדת המזכירה. אחרי ההתנכלות לחרדים: החלו הצרות בצרורות של מושל ניו יורק

בזירה הפוליטית בניו יורק מעריכים כי סיפורו של המושל קואמו דיי גמור. ביהדות החרדית רואים במה שעובר על המושל כעונש משמיים על ההתנכלות הבלתי מוצדקת שלו נגד הדת בתי הכנסת וקהילות חצרות החסידים בניו יורק.

מקהלה ביקורתית הולכת וגוברת משני צידי המתרס הפוליטי מטיחה במושל ניו יורק אנדרו קואומו את האמת בפרצוף.

לא רק מחדל בתי האבות שהוביל למותם של עשרות אלפי קשישים לו הוא אחראי – אלא התנהלות של פושע סדרתי היא הרובצת עתה מעל ראשו של המושל הדמוקרטי של ניו יורק, לאחר שעוזרת שנייה שעבדה אצלו מאשימה אותו בהטרדה, מדובר בעוזרת של אנדרו קואמו, מושל ניו יורק, שרלוט בנט שהתלוננה כי הטריד אותה כמה פעמים, כך פרסם עיתון הניו יורק טיימס.

לאחר אותה שיחה, פנתה בנט לראש הסגל והועברה לתפקיד אחר. בנט לא דרשה חקירה משום שהייתה מרוצה מעבודתה החדשה ורצתה "להתקדם הלאה".

בזירה הפוליטית בניו יורק מעריכים כי סיפורו של המושל קואמו דיי גמור. ביהדות החרדית רואים במה שעובר על המושל כעונש על ההתנכלות הבלתי מוצדקת שלו נגד הדת בתי הכנסת וקהילות חצרות החסידים בניו יורק.

לפי הדיווח קואומו לא הכחיש את ההאשמות, ציינה המועמדת לראשות העיר ניו יורק, מאיה ווילי. וכתבה "אני נגעלת. אני מאמינה לשרלוט בנט, בכירים במשרד המושל היו מודעים להתנהגותו … מה עלה בגורל התלונות הללו? מדוע לא ננקטה פעולה נוספת? כמה פעמים אחרות זה קרה?".

סנאטור המדינה טוד קמינסקי, דמוקרט ותובע פדרלי לשעבר בברוקלין, קרא לחקור "דפוס התנהגות זה דורש חקירה מהירה ומיידית ועצמאית, שיש להסמיך את ראשה לגשת לכל הראיות".

סנאטור המדינה ג'יימס סקופיס, דמוקרט העומד בראש הוועדה לחקירות כינה את ההאשמות "מטרידות מאוד" וקרא "לחקירה עצמאית, ללא תלות לחלוטין בהשפעה פוטנציאלית ובלא נגיעה לפוליטיקה".

כזכור, כזכור, מושל ניו יורק אנדרו קואומו מתנכל באופן שיטתי לציבור החרדי ובעיקר חצרות החסידים כדי לקושש קולות, בזמן חתונת סאטמאר אמר לתקשורת על החתונה המתוכננת כי "קיבלנו ידיעה שזה קורה. עשינו חקירה וגילינו שזה כנראה נכון", אמר, "תראו, אתם יכולים להתחתן, אתם פשוט לא יכולים להתחתן עם 10,000 איש בחתונה שלך".

מזכיר החסידות חיים יעקובוביץ תקף את המושל במכתב: "בנוגע לחתונה הקרובה של נכדו של הרבי הגדול חתונה היא תמיד חגיגה משמעותית, חתונות במשפחת האדמו"ר הגדול הן חגיגות מצופות במיוחד לקהילה בהשתתפות אלפי אנשים".

"עם זאת, עם התחשבות בתקנות COVID-19 וכדי לעמוד בהנחיות המתאימות לאירוע כזה, חתונה זו תוכננה אחרת, כי בחגיגת החופה וארוחה ישתתפו רק מעגל קטן של בני משפחה קרובים. שאר הקהילה יוכלו להשתתף רק לפרק זמן קצר כדי להעביר את משאלותיהם לאדמו"ר הגדול ובני משפחתו".

"ההתקפות הבלתי מוצדקות על אירוע זה, שמקורן בידי המסתערים על הקהילה, מנותקות מהעובדות. עצוב שאיש לא אימת את תוכניותינו לפני שתקף אותנו. הפרסום יהפוך את החתונה הזו לפפראצי וימשוך צופים שעשויים לא להפוך את השליטה בהמונים לעמידה בריחוק החברתי. זה גם ירתיע מהאווירה החגיגית והרוחנית שמתאימה. מכאן, החלטנו שהחתונה לא תתקיים כמתוכנן, ותשתתף רק בני משפחה קרובים".

המשבר הגיע לשיא כאשר בעיצומם של חגי תשרי הודיע מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, על הטלת סגר על בתי הכנסת, בתי ספר ועסקים באזורים המאופיינים בתחלואה גבוהה מהממוצע. זאת, כחלק מאסטרטגיית המאבק בנגיף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *