צבא ארה"ב תירגל עם השייטת: השתלטות על ספינה

דובר צה"ל מסר כי בסוף השבוע שעבר הסתיים תרגיל ״נובל רוז״ שבו לקחו חלק שייטת 13 וכוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית.

דובר צה"ל מסר כי בסוף השבוע שעבר הסתיים תרגיל ״נובל רוז״ שבו לקחו חלק שייטת 13 וכוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית.

התרגיל הובל ופוקד בשטח על ידי שייטת 13 ונשלט ממפקדה משותפת של מערך העומק והמיוחדים והפיקוד האמריקאי.

בתרגיל דומו תרחישים של השתלטות על ספינה וחילוץ כוח משטח האויב.

מטרת התרגיל ״נובל רוז״ היא להעמיק את שיתוף הפעולה והשיח המקצועי בין הכוחות המיוחדים של צה״ל לאלו של ארה״ב ותוכנן כחלק מגרף האימונים השנתי. שיתוף הפעולה עם כוחות הצי האמריקאי החל כבר משלבי התכנון המקדימים ועד קיום התרגיל בהצלחה.

בתרגיל באו לידי ביטוי היכולות הגבוהות והמגוונות של כוחות שייטת 13 וביניהם השתלטות על כלי שיט באמצעות הצנחה ממטוס, טיפוס, גלישה, צליפה ופינוי פצועים, בנוסף נעשה שימוש באמצעים וכלי שיט מתקדמים.

בשנים האחרונות זרוע הים מתמודדת עם איומים משתנים המצריכים אימונים במתווים מורכבים ומאתגרים, שבוחנים את מוכנות כוחות הזרוע להתמודד עם מצבי קיצון משתנים ובלתי צפויים. שיתופי פעולה עם צבאות זרים ברחבי העולם ועם צבא ארצות הברית, מביאים ללמידה הדדית ולחיזוק הקשרים המקצועיים אשר מביאים לשיפור רמת הכשירות של שני הצדדים.

"תרגיל "נובל רוז" 2019 הוא עדות נוספת לשיתוף הפעולה העמוק בין צה״ל וצבא ארצות הברית גם ברמת המפקדות המטכ"ליות וגם ברמת היחידות הלוחמות" אמר קצין בכיר.

גורם בשייטת 13 סיפר כי מדובר ב"תרגיל במסגרת המאמץ שאנחנו מנהלים לאורך השנה, זה כבר מספר שנים של שיתופי פעולה בין זרוע הים והשייטת בפרט עם האמריקאים ויחידות מסווגות נוספות.

התרחיש העיקרי היה סביב סוחרת חשודה שהיו עליה אמצעי אמל״ח וחומרים מסוכנים שעברו מנקודה אחת לאחרת.
מדובר בתרגול שלם המשלב בניית המודיעין, תכנון המבצע, איתור האונייה וביצוע. תרגלו את כל השלבים כתף אל כתף עם הלוחמים והמפקדים בצי האמריקאי".
לדבריו בין היתר "תורגלו לא מעט יכולות- צניחות, שימוש בפלטפורמות, עצירה של האונייה השתלטות עליה. כרגע לאחר תחקירים, סה״כ התרגיל בוצע בצורה מאוד טובה.
לא מעט אתגרים אזוריים שמחייבים שיתופי פעולה וזה חלק מהמאמץ לשמר את היכולות ולהקרין עוצמה.
הים הוא לא איום, הוא תווך משמעותי מאוד לישראל. תווך שמאפשר לנו לפעול ולכן יש חשיבות מאוד גדולה עבור זרוע הים שהיא זרוע אסטרטגית שנערכת להגיע לכל נקודה שצריכים להגיע אליה.

אנחנו נערכים, מוכנים וערוכים. אין איזושהי עלייה בכוונות של אויב כזה או אחר אבל המטרה שלנו להיות ערוכים, זו המשמעות שלנו וזה חלק מההערכות.
צה"ל תמיד רוצה להגיע רחוק יותר לאפשר יותר והמטרה להגדיל את סל הכלים כדי לעמוד מול קשת האיומים בכל זירה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *