צבי יחזקאלי: הר הבית מנוהל על ידי חמאס

צבי יחזקאלי ('חדשות 13') התייחס לסוגיית הר הבית, ואמר: "חמאס מספר שבשבועיים-שלושה האחרונים, ישראל נסוגה מהרחבה ואפשר להניף שם מה שרוצים" האזינו

צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח עם אראל סג"ל וטל שלו ב־103fm על סוגיית הר הבית, והאירועים האחרונים שקרו בו.

בפתח השיחה ביקש להדגיש כי הסיפור בהר הבית הוא דתי, ומנוהל על ידי חמאס. "הרי כל העניין במזרח התיכון זה שהוא לא מקשיב לנרטיב, אלא מה שהוא מספר בתוכו. מה שחמאס מספר בתוכו הוא שבמשך שבועיים-שלושה ישראל נסוגה ברחבה וניתן היה להגיד מה שרוצים ולהניף איזה דגל שרוצים. בוא נשאל מה המשמעות של זה שבשטחי הרשות אסור להניף את דגלי חמאס, וגם לא בקהיר או בלונדון, אבל בהר הבית זה מותר".

"הסיפור בהר הבית הוא דתי והוא מנוהל על ידי חמאס וזה הניצחון התודעתי שלו", אמר יחזקאלי, והוסיף: "האם אל־אקצא בסכנה? אם תשאל את ראאד סלאח (מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית), הוא יגיד לך שאל־אקצא בסכנה, ואם תשאל את מנסור עבאס והוגיו, הם יגידו שאל־אקצא בסכנה. זאת תעשיית השקרים של הצד הדתי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

בהמשך הוא התייחס לגבי ההתבטאות של מנהיג חמאס יחיא סינוואר נגד יו"ר רע"מ מנסור עבאס, ובה הוא כינה את עבאס בוגד. "אני חושב שסינוואר עשה את הדבר הנכון עבור עצמו וגם עבור מנסור עבאס. הוא לא יכול היה לפנות אליו כאל חבר", אמר יחזקאלי. לדבריו, אם זה היה קורה, סינוואר היה כורת את הענף עליו ניצב מנסור עבאס, כך לטענת יחזקאלי.

עוד אמר: "אגב, יש בזה גם אמת, אני לא מאמין שעבאס מאמין בג'יהאד עכשיו, אלא הוא מאמין שדרכו כרגע היא להשפיע מבפנים וזה בסדר גמור. כל הוויכוח הוא האם ג'יהאד שקט או ג'יהאד רועש, וזה משהו שהתחיל בחמאס בסוף שנות ה־80. רק מזכיר שישראל תמכה באחמד יאסין ובחמאס משנת 1983 עד לשנת 1987. רק אחרי שני החיילים סספורטס וסעדון מדינת ישראל הבינה שמדובר בארגון טרור שלקח ממנה את כל הכספים, ואז יאסין עבר לשלב של הג'יהאד הרועש".

לדבריו, עבאס וסינוואר עושים סוג של ברוגז אידיאולוגי, והסביר: "זכרו ששניהם רוצים להגיע לאותה המטרה. בסופו של דבר כולם רוצים מדינה אסלאמית, ואני צריך להכיר בזה שזו המטרה שלהם. האסלאם היא דת שנולדה לתוך פוליטיקה, וכל המדינות חיות על התפר הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *