צה"ל כתש הלילה את עזה תחתית: המטרו של חמאס הושמד

למעלה מ-160 מטוסי קרב וכוחות חי״ר, ארטילריה ושריון לקחו חלק בתקיפה. דובר צה״ל מוסר כי במהלך הלילה למעלה מ-160 מטוסי קרב של חיל האוויר מ-12 טייסות שונות תקפו כ150 מטרות בתשתיות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה.
 

צה״ל תקף הלילה את ה״מטרו״ של ארגון הטרור חמאס. בין המטרות שהופצצו הלילה: עיר תחתית בצפון הרצועה המתוארת כ"מטרו של חמאס" שהשקיעו שנים בחציבתה ונועדה להגנה על עזה, ואתרים לייצור ושיגור רקטות. כמו כן, לוחמי כיפת ברזל יירטו מל"ט בדרום הרצועה, 7 חוליות נ"ט סוכלו ביממה האחרונה, וככל הנראה חוסל בכיר במערך הנ"ט של הג'יהאד. מספר פעילי חמאס שהיו בעיר התחתית כשהיא הופצצה נמצא בבדיקה. בחמאס ובעולם היו בטוחים שמדובר בפלישה קרקעית, אך צה"ל תקף רק מהאוויר. הדי הפיצוצים נשמעו עד למרכז הארץ, וחמאס הגיב במטח טילים לאיזור אשדוד והשפלה. באשקלון נפצע קשה כבן 60 מרסיס רקטה, מצבו קשה.
 

למעלה מ-160 מטוסי קרב וכוחות חי״ר, ארטילריה ושריון לקחו חלק בתקיפה. דובר צה״ל מוסר כי במהלך הלילה למעלה מ-160 מטוסי קרב של חיל האוויר מ-12 טייסות שונות תקפו כ150 מטרות בתשתיות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה.
 
במקביל לתקיפות חיל האוויר, כוחות חי״ר, ארטילריה ושריון שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה.
 במהלך התקיפה שמטרתה הייתה פגיעה קשה במנהרות התת-קרקעיות של חמאס, המהוות נכס אסטרטגי של הארגון, הושמדו קילומטרים רבים של תשתיות מנהור.
 

צה״ל ימשיך ויתקוף מטרות טרור בשטח רצועת עזה ככל שיידרש.

דובר צה״ל תא״ל זילברמן אמר הבוקר ״הפעילות הלילה מתחילה בשעה 23:30 משולבת מהים ומהאוויר.ממריאים משישה בסיסים ממגוון טייסות 160 מטוסים שנמצאים בשמיים בו זמנית. במספר מקומות סביב העיר עזה. מטילים 450 חימושים בחצות לעבר 150 מטרות. בצפון רצועת עזה. בין 35-40 דקות. במקביל מניעים כוחות של אוגדה 162 בפיקודו של תא״ל סער צור ואגד ארטילרי 215 הם נפרשים לעבר קו עמדות ומבצעים ירי של 500 פגזי ארטילריה נפיץ ועשן על מיטרות ועשרות פגקזי טנקים. היעד הוא פגיעה קשה בתת קרקע בעיר התחתית של חמאס מתחת לעיר עזה והשגכונות הצפוניות הן נכנס אסטרטגי שהשקיעו בהן שנים של עבודה והרבה מאוד כסף. מוקדם להגיד מה התוצאות אבל יש כאן פגיעה בק״מ רבים במטרו הזה. מתחילים לאסוף מידע על תוצאות התקיפה הזו.תקיפה כזו מצריכה תכנון ושילוב בין מטוסים מל״טים, טנקים, נגמ״שים, וארטילריה. התמקדנו הלילה גם בבורות שיגור והמרגמות״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *