דרמה: צו סגירה לכל הישיבות והכוללים בישראל

בשל התפשטות מגיפת הקורונה משרד הבריאות הוציא צו סגירה לכל מוסדות התורה בארץ, במקביל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה לסגור את החיידרים בשל הנגיף המשתולל ולא לטבול במקוואות

בשל התפשטות מגיפת הקורונה משרד הבריאות הוציא צו סגירה לכל מוסדות התורה בארץ. משרד הבריאות הוציא כעת צו רשמי בו הוא מורה – לסגור את כל המוסדות החרדים, תלמודי תורה, ישיבות קטנות/גדולות, כוללי אברכים.

במקביל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה לסגור את החיידרים בשל הנגיף המשתולל ולא לטבול במקוואות.

הגאון רבי אהרן בוטבול אמר בראיון לרונן כץ בקול ברמה כי צריך להתלונן במשטרה על מי שאינו מקפיד על הגבלות הבידוד, כמו שצריך לדווח על מי שבדרך לרציחה.
חייבים להשאר בבית, כל אדם שיש לו מחלת רקע או סיכון שיגזור על עצמו סגר מלא.

על תפילה מניין אמר הרב בוטבול, "מניין חייב להתקיים בעשרה בלבד ובשמירת מרחק ואם לא, לברוח משם ולדווח מרן פסק שמי ששומע תפילה בשידור ישיר חייב לענות אמן וזה נחשב לשידור ישיר רק בטלפון או ברדיו אם אין דיליי של שלש שניות ובמניין יש עשרה.כל אדם יכול לסמוך על תפילה דרך הטלפון ואני אישית אצטרף לתפילת המנחה שהרדיו מארגן.

עוד הוסיף: "אני ממליץ לגברים לוותר על טבילה במקווה. דיברתי עם מומחה ויש בלנים שאינם מומחים מספיק. לגבי טבילה לנשים לא לבטל, הבלניות קיבלו הוראות מתאימות לחיטוי.על פי דין תורה בביטול אירוע, שני הצדדים לא יכולים לתבוע שכן שניהם לא יכולים לקבל את התשלום. לגבי מקדמות, על פי דין בעל האולם צריך להחזיר שכן זו תביעה הדדית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *