צפו: אריאלה שטרנבך בעקבות החרדים שמבריחים גת

אריאלה שטרנבך, תחקרינית חדשות 13 יצאה לבדוק לרוב אחר צעירות וצעירים ממוצא חרדי או אתיופי, שנשלחים עם מזוודות מלאות בעשרות ולעיתים מאות קילוגרמים של הצמח שנצרך באופן חוקי בישראל, אבל נחשב לסם מסוכן ברוב מדינות העולם

רשתות מסועפות שזיהו את הפוטנציאל האדיר של הגת,שולחות עשרות בלדרים מישראל לכל רחבי העולם. ארלה שטרנבך, תחקרינית חדשות 13 יצאה לבדוק לרוב אחר צעירות וצעירים ממוצא חרדי או אתיופי, שנשלחים עם מזוודות מלאות בעשרות ולעיתים מאות קילוגרמים של הצמח שנצרך באופן חוקי בישראל, אבל נחשב לסם מסוכן ברוב מדינות העולם. "הכנסתי להם 50 ק"ג גת, שמבחינתם זה סמים. יש מצב שהם יחליטו לכלוא אותי לחמש שנים", סיפר א', אחד מהבלדרים שהבריח עשרות ק"ג לחדשות 13

א', תלמיד ישיבה בן 20 מירושלים, נעצר לפני כחודשיים. "יום אחד בא אליי חבר עם הצעה די מפתה, שגם לא נשמעה מסובכת במיוחד. אני פשוט צריך לקחת כמה מזוודות ולהטיס אותן לאירופה". לדבריו, "הם מקבלים על זה סכומים די יפים. בין 3,000 ל-3,500 שקלים", אמר והוסיף: "כשאני מגיע לשדה התעופה בא בן אדם, פורק לנו את המזוודות. כשהוא הולך אני פותח ורואה בפנים חבילות של גת ארוזות".

א' מסר את המזוודות לאיש הקשר בבירה האירופית, ובאותו היום כבר שב לישראל ומקבל את התשלום שלו במזומן. א', קיבל הצעות רבות "הציעו לי מייד לעשות את זה שוב, המפעיל אמר שהו מאוד רוצה אותי, שאחזור שוב באותו השבוע. הוא אמר שזה לא מסוכן, 'מה אכפת לך, אתה צריך כסף', אמר לי", סיפר א'. אלא שהפעם הוא נעצר.. "אתה מגיע למדינת היעד, והתברר לי שסומנתי שם".

אחד מראשי "מחתרת הגת", חרדי מבני ברק סיפר, "הכל קרה כל כך מהר. הוא סגר לנו כרטיסים במחלקת עסקים. אז הבנתי שיש איתנו עוד אנשים שבאים איתנו לאותה הטיסה, לאותו המקום", אמר איתמר. השדרוג למחלקת עסקים בטיסה הזאת לחמשת הבלדרים לא היה מקרי. הוא איפשר למפעיל שהיה איתם באותה הטיסה לצייד כל אחד מהם במזוודות במשקל עודף רב, מלאות בגת.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זה לא סמים

    זה סך הכל צמח לא ממכר שנותן תחושה טובה וגם בריא ללעוס אותו לא מובן למה אוסרים אותו בכל בח"ול ומתירים קנאביס???

    נועם יוסף |
    הגב