צפו: הדמעות של הח"כ ששכל את אחיו ריגשו את מליאת הכנסת

נאום עצוב ומרגש של חבר הכנסת מיכאל ביטון מכחול לבן הצליח לרגש את המליאה כולה, חלק מחברי הכנסת לא נשארו אדישים והזילו דמעות יחד איתו

מליאת הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, שנפתחה בצפירת דומייה בת שתי דקות. חברי כנסת רבים נאמו לזכר החללים, אך אחד מהם גרם לרגשות של חברי הכנסת להתפרץ החוצה והוא ח"כ מיכאל ביטון שאמר בדמעות: "בכל יום בשעה הזאת במשך 35 שנה אני פוקד את קברו של אחי אברהם שלום חיים ביטון מירוחם. והיום ניטלה מדי המשפחות השכולות הזכות היסודית להיות ליד הקבר. אבל יחד עם זאת אני עומד כאן אתכם מתוך זכות מערערת, מתוך זכות שהייתי מוותר עליה".

ח"כ ביטון הוסיף "כמנהיג ציבור, כאזרח בארץ הזאת, השאלה היחידה שמעניינת אותי ביום הזה היא מה מבקשים מאתנו הנופלים, מה הם דורשים מאתנו. אני רוצה מילים פשוטות בשפה פשוטה, כי היום הזה חולף ואנחנו יודעים מה קורה בימים שהם לא ימים כאלה. ביום כזה כולנו מתעטפים באיפוק, בממלכתיות, בכבוד הדדי, מדקדקים במילים במעשים במחוות שלנו, וחולף יום ואנו שבים לסורינו. הם מבקשים שנשמור על המשפחות שלהם, שנשמור על המדינה הזו, על ערכי הציונות והיהדות, שנכבד אחד את השני".

הח"כ מכחול לבן אמר "ואני שואל מה הם רוצים מאתנו מה הם מבקשים מאתנו מה מבקשים מנהיגי ציבור מה הם מבקשים מאזרחים מבקשים דברים פשוטים 1 שנשמור על המשפחות שלהם שנטפל כראוי והצבא ואני מלא הערכה לך שמשרד הביטחון טיפל בהורים שלי כן משפחות שכולות אנחנו פחות מטפלים טוב בנכי צה"ל ובפיגועי נפש ופחות מוקירים אותם וכך נולדה גם בירוחם היוזמה להוקיר את פצועי צה"ל בכ"ט בנובמבר שקיבלה את ברכת הכנסת הזאת יש לנו עבודה לטפל טוב אבל יש לנו עבודה להתנהג באופן ראוי שיסתכלו עלינו שנשמור על המדינה הזאת שנשמור על לערכי הציונות והיהדות שנכבד אחד את השני שנתנהג בערבות הדדית שלא נבייש אותם לא בשפתינו לא במעשינו לא בהתנהגותנו".

ח"כ ביטון סיים ואמר "אם הימים הקשים הללו משולים לעלטה שאופפת את החברה הישראלית עלטה של משבר תפקודי מנהיגותי, עלטה של קורונה, עלטה של אובדן הערבות ההדדית, עלטה של התבהמות השיח. אם אלה ימים של עלטה, שמי הכנסת ושמי המדינה הם שמיים מרוצפים בכוכבים והכוכבים הללו הם הנופלים. אנחנו צריכים לשאת עיניים ולהסתכל מה הם רוצים מאתנו, לא היום, מחר מחרתיים. אם הימים האלה הם ימים של ספינה טועה שהיא המדינה והחברה הישראלית שהיא שמצאת באחד המשברים הקשים ביותר בפוליטיקה הנופלים הם המצפן הם הכיוון".

צילום: דוברות הכנסת – יניב נדב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *