צפו: זה מה שקרה כשההוצל"פ הגיעה לביתו של ראש הממשלה

ע"פ החוק, אזהרת הוצאה לפועל מחויבת להיות מוגשת באופן ידני. אלא, שכאשר עו"ד ביקשה למסור ליאיר נתניהו את המכתב בביתו – הזהיר אותה המאבטח: "אם תגיעי שוב – זה יהיה אירוע אחר". צפו בכתבה

בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 נראית עורכת דין שמבקשת בסה"כ להעביר לידיו של יאיר אזהרה, אלא שלא רק שהיא לא הצליחה להגיע אליו – היא גם קיבלה איומים מצד המאבטחים של המקום.

הכול התחיל ב-2017, אז תבע ארגון "מולד" את יאיר על כך שכינה את הארגון ככזה שנתמך על ידי "הקרן להשמדת ישראל". בנו של ראש הממשלה מצדו, הגיב בתביעת נגד על שורת השמצות, כדבריו, של הארגון נגדו. לאחר גישור לא מוצלח, השופט שדן בתיק העביר את התיק לפישור משפטי.

הדיון בפישור היה צריך להתקיים לפני תשעה חודשים, אלא שיאיר נתניהו החליט שלא להגיע. עקב כך, הדיון בוטל והשופטת חייבה אותו לשלם לנציג "מולד" 500 שקלים הוצאות משפט בשל היעדרו. למרות החלטת השופטת – בנו של רה"מ לא שילם. בשל כך, נפתח תיק ההוצאה לפועל – וגם החוב תפח.

עורך דינו של בעל החוב שלח עורכת דין ירושלמית לביתו של יאיר נתניהו – בית ראש הממשלה, אלא ששם היא נתקלה במאבטח שסירב לקבל את האזהרה ובהמשך, אף איים עליה לבל תחזור למקום שוב.

בתיעוד שאל מנהל אבטחת בית ראש הממשלה את עורכת הדין מה תפקידה,  "אני אזרחית", השיבה לו. "ומה באת לעשות פה?", "למסור ליאיר נתניהו הודעה מההוצאה לפועל". בהמשך, שאל אותה מה עיסוקה והיכן בדיוק היא מתגוררת, אך היא סירבה לענות.

בשלב זה, שוב הדגישה עורכת הדין שבידיה מכתב הוצאה לפועל שאותו היא מבקשת למסור. "בואי אני אגיד לך את זה בצורה… נתחיל מהסוף להתחלה", אמר לה מנהל האבטחה. "להיכנס – זה לא ייכנס". "אז מה הדרך להעביר דברים למר יאיר נתניהו?", שאלה. "אני מסביר לך את הדרך. הדרך היא דרך משרד ראש הממשלה".

"לא יעזור לך לבוא לפה פעם נוספת להביא את המכתב", הבהיר המאבטח, זאת כשבידו תעודת הזהות של עורכת הדין. "אני אומר לך את זה כי זה סתם יעלה עוד פעם חשד… כשמגיע מישהו כבר כמה פעמים לבית ראש הממשלה זה מעלה את החשד. בפעם הבאה שתגיעי זה ייראה כבר אירוע יותר מורכב. את תתושאלי ברמה יותר מורכבת. כרגע הפרטים שלך אצלנו, פעם הבאה אם תגיעי – זה כבר יהיה אירוע אחר".

מאגף ביטחון והחירום במשרד רה"מ נמסר בתגובה: "ליאיר נתניהו אין קשר לפעילות המאבטחים. המאבטחים פעלו כמצופה מהם ובהתאם לנהלים. על אגף ביטחון וחירום אסורה קבלת כל דבר דואר עבור מאובטחיו, ודואר כזה צריך להימסר בדרכים המקובלות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *