צפו: כך מנסה הרב ברלנד לשוב לקונצנזוס החרדי

בהקלטה שפורסמה בהחדשות נחשף הדיל שהציעו אנשיו לח"כים החרדים: "הכשרת" הרב באמצעות פגישות עם רבנים תמורת קולות חסידיו"

אנשיו של הרב ברלנד עושים כל מאמץ להחזירו למרכז הבמה, אבל בהקלטה בלעדית שנחשפה הערב במהדורה המרכזית נשמעת השיחה שניהלו לפני הבחירות המקומיות בירושלים סגן השר ליצמן וסגן השר פרוש, מנהיגי "אגודת ישראל", עם מקורביו של ברלנד, ובה מתנהל משא ומתן להחזרתו ללב הציבור.

כזכור, אנשי "דגל התורה"התקוטטו מול אנשי "אגודת ישראל". כל קול היה קריטי, ולכן אנשיו של הרב ברלנד – הציעו את קולותיהם תמורת לגיטימציה לרב.

"היום, מבחינת הציבור החרדי, הוא מקצה מחמת מיאוס", אומר בשיחה עוזרו של ברלנד, נתן בזנסון ליאיר שרקי. "למעשה, יש לנו דרישה מאוד פשוטה: שגדולי ישראל יקבלו אותו. אני מבין שבחסידות גור אין דבר כזה תמונות, אז שייכנס ויחתום לו; בוויז'ניץ ובבעלז זה כן מתאים". ליצמן, חסיד גור, ממהר להשיב: "זה לא יהיה, אני מכיר את הרבי שלנו – הוא לא עושה דברים כאלה".

"אם הרב לא יכול להיפגש עם גדולי הדור, זאת אומרת שבאמת הוא פושע", מסביר העוזר. "איך אתה מסביר את זה? שיעשו איזשהו מאמץ לכבד אותו, איזשהו כבוד מינימלי, איזושהי הכרה מינימלית – אז הוא לא בן אדם, אז מה צריכים את הקולות שלו? אתה לא תלך לקחת קולות מהקהילה הלהט"בית, כן? יש מקומות שאתה לא תלך אליהם, אז שובו בנים זה גם סוג של ממזרים כאלה…"

בזנסון ממשיך ומאיים: "נעשה ברית עם האויבים שלך, והברית הזאת אומרת שבבחירות הבאות ש"ס ודגל התורה מתמודדות יחד לכנסת – ואנחנו מעניקים להם את המנדט הנוסף, כי הרב הולך להופיע בכל עצרת בחירות והוא אדם כריזמטי וסוחף. הוא מדבר עם פרענקים, הוא הרב היחיד שיודע לדבר בשפת הביבים שלהם. אם הוא יגיד להם להצביע ש"ס אתה יודע איזה כוח זה?"

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נמאס כבר מהמשבקי"ם

    כל המשבקי"ם רק עושים פדיחות, הם לפי מבינים שרבותיהם גדולי הדור נמצאים טפח מעליהם ואינם צריכים את כל היחצנות המכוערת הזו.
    גדולתינו ותפארתינו יגלה משיח צדקינו (מוהרנ"ת)

    יום טוב חשין |
    הגב