צפו: לילה דרמטי במאחז אביתר

11 רבנים, 22 חברי כנסת ועשרות אנשי ציבור: "נתייצב ביום פקודה לעצור את הפינוי באביתר"

תמיכה חסרת תקדים בישוב אביתר. עשרות חברי כנסת, ראשי מועצות ביו"ש, רבנים בכירים ואישי ציבור חתמו הערב על מכתב שקורא להסדרת הישוב אביתר. כמו כן מתחייבים החתומים כי במידה והיישוב יפונה הם יתייצבו במקום על מנת לעצור את ההרס וכן קראו לציבור להגיע למקום יחד איתם.

"התמיכה הרחבה של רבנים חברי כנסת ואנשי ציבור מבטאת את התמיכה הרחבה של הציבור בישוב אביתר ובמפעל ההתיישבות כולו" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "אני קורא לממשלה לעצור עכשיו את ההזיה הזו ולהסדיר את הישוב שיושב על אדמות של מדינת ישראל ואין שום סיבה בעולם שלא להסדיר אותו".

בין התומכים: הרב חיים דרוקמן, הרב יהשע שפירא, הרב שמואל אליהו, ח"כ צחי הנגבי, ח"כ מיקי זוהר, אלי כהן, חיים כץ ועוד רבים, וכן ראשי רשויות ואושיות רשת.

התמיכה החסרת תקדים מגיעה לאחר שהמועצה האזורית שומרון, שבשטחה נמצא הישוב אביתר, הניחה לפני מספר ימים תוכנית תב"ע (תוכנית בינוי עיר) במנהל האזרחי, אשר סללה את הדרך לאישור היישוב ולהכשרתו. תוכנית התב"ע ממתינה כעת לחתימתו ואישורו של רה"מ נפתלי בנט.

במכתב נרשם כי "ב"ה היום מתגוררות בישוב 52 משפחות, גן ילדים ומעון לתינוקות ובית מדרש פעיל על שמו של יהודה גואטה הי"ד. ההתעוררות והשמחה הציבורית בבניין ארץ ישראל בצורה ממלכתית הגיע להיקף מדהים של עשרות אלפי אנשים שהגיעו לחזק, ותמיכה ציבורית רחבה בכל שדרות עם ישראל. אנו קוראים לציבור להמשיך להגיע ולחזק את המקום כל הזמן. אנו קוראים לממשלת ישראל להסדיר את הישוב אביתר כמענה ציוני הולם לרצח הנתעב".

כמו כן מדגישים החתומים לראש הממשלה נפתלי בנט כי אם חלילה תתקבל החלטה להרוס את הישוב, נתייצב ככל יכולתנו, ונקרא לציבור כולו להתייצב בישוב אביתר, על מנת לדרוש את עצירת ההרס לאלתר.

כאמור מדובר בתמיכה חסרת תקדים וגורמים בהתיישבות ציינו כי אפילו בפינוי עמונה לא הייתה תמיכה גורפת שכזו במסדרונות הכנסת. על המכתב חתמו כ-25 ח"כים ממפלגות הליכוד והציונות הדתית.

כמו כן חתמו על המכתב תשעה ראשי מועצות ביהודה ושומרון ובראשם ראש מועצת יש"ע דויד אלחייאני. בין הרבנים שחתמו על העצומה נמצאים רבנים בולטים בציונות הדתית ובהם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו ורבנים נוספים. בנוסף, על מכתב התמיכה חתמו גם דמויות בולטות בציבור ובהם עיתונאים ואושיות רשת שלהם יש עוקבים רבים שיכולים להוציא למקום מאות אנשים במידה ויהיה פינוי.

נזכיר כי הישוב אביתר עלה לפני כחודשיים לקרקע על ידי תנועת נחלה ובעידוד מועצה אזורית שומרון בעקבות הפיגוע בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה הי"ד ושניים מחבריו נפצעו. מאז הצטרפו לישוב 52 משפחות שעזבו את ביתם ועברו ליישב את הישוב החדש שנמצא בסמוך למקום הרצח. שם הישוב נקרא על שמו של אביתר בורבוסקי הי"ד שנרצח גם הוא בצומת תפוח לפני כשמונה שנים. ביישוב נחנך השבוע גן ילדים, אשר מצטרף למבנה בית הכנסת ולעשרות מבני קבע נוספים ביישוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *