צפו: עובדי חברות התעופה הישראליות חוסמים את מסלולי ההמראה בנתב"ג

"אנחנו בסכנת קיום אמיתית": בדקות אלה עובדי חברות התעופה הישראליות צועדים על מסלולי ההמראה בנתב"ג

נמשכת עצרת המחאה הגדולה של עובדי ענף התעופה בנתב"ג. העובדים צועדים כעת על מסלולי ההמראה ומניפים שלטים בהם נכתב בין היתר: "תעופה כחול לבן במקום תעופה זרה", "זורקים אותנו מהמטוס בלי מצנח", "הממשלה מפקירה את התעופה הישראלית", "רשת ביטחון עכשיו", "במלחמה אנחנו ראשונים, בקורונה אחרונים".

בעצרת משתתפים בה מאות רבות של עובדי הענף המאוגדים בהסתדרות: עובדי אל-על, עובדי ארקיע, טייסי ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS. המחאה היא על רקע המצוקה התעסוקתית הקשה שבה שרויים עובדי ענף התעופה הישראלי מאז פרוץ משבר הקורונה.

גם עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הצטרפו למחאה, כאות הבעת סולידריות עם עובדי ענף התעופה – הענף שנפגע בצורה הקשה ביותר מתחילת מגפת הקורונה לפני כשנה וחצי. אלפי עובדי ענף התעופה פוטרו והוצאו לחל"ת, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי, ערב ראש השנה.

יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות משה ארבלי: "אני מגיע לכאן עם לב בוכה. זו בושה לכל מי ששלח אותנו לפה, ובראש ובראשונה ממשלת ישראל שאחראית לכל מה שמתרחש פה".

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר: "אנחנו מחזיקים מעמד כבר שנה וחצי, כמה אפשר? תעזרו לאנשים!"

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק: "אנחנו בסכנת קיום אמיתית. הופקרנו. כנראה שממשלת ישראל החליטה שהיא לא צריכה את התעופה כחול לבן. 2,000 עובדים פוטרו באל על, וכל בית הוא עולם ומלואו. אל על וחברות התעופה הן לא אקורדיון שאפשר לפתוח ולסגור מתי שרוצים. אין פסק זמן בתעופה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *