צפו: פריד הקפיץ את הר הזיתים

אלפים גדשו את מופעי הזמר המשותפים של פריד עם חנן בן ארי ושולי רנד

האורות האירו את הר הזיתים באור הזמר והשמחה: אלפים השתתפו בשני לילות של מופעי זמר יהודי אותנטי בפסגת הר הזיתים בירושלים. במופעים אירח ענק הזמר אברהם פריד את חנן בן ארי ושולי רנד במופעים מרהיבים בשירים ישנים וחדשים שאת חלקם ביצע בדואט עם האורחים שהשתלבו באופן מיטבי במופע.

את המופע שהתקיים ברחבת מלון הקשתות שבפסגת הר הזיתים, יזמה מועצת בתי העלמין בשיתוף עם משרד ירושלים והמורשת. אלפי המשתתפים בערבי הזמר הודו על היוזמה ואמרו כי הרפרטואר המוזיקאלי העשיר בשילוב האווירה ההיסטורית של המקום, יצרו חוויה מרגשת וייחודית במינה.

המופע הוא חלק מפסיפס שלם של פעילות שיוזמת מועצת בתי העלמין בהר הזיתים, שמביאים מאות אלפי יהודים לעלות להר הזיתים לפקוד את קברי יקיריהם ולשאת תפילה על קברי הצדיקים. גידול עצום נרשם גם בקרב משפחות המבקשות לקבור את יקיריהם בהר הזיתים. הנוכחות היהודית הביאה לכך שכיום מוגרה לחלוטין התופעה של זריקת אבנים לעבר יהודים העולים להר. לרשות העולים עומדת כיום תחבורה נוחה של קו 84 הפועל לכל אורך שעות היום מגבעת התחמושת להר הזיתים.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת מר עודד פלוס: 'המשרד לשירותי דת הוא שותף בכיר למהפכה היהודית בהר הזיתים שמאות אלפים זוכים לעלות היום להר הזיתים -מחזות שלא נראו בעבר. כיום אפשר לומר שהיהודים חוזרים להר הזיתים'.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים הרב הלל הורוביץ: "בזכות החיזוק הריבונות היהודית בהר הזיתים, יש בשלש שנים האחרונות עלייה במאות אחוזים של האנשים המגיעים לפקוד את ציון בני משפחותיהם ורבותיהם בהר הזיתים, ואף גדל הביקוש לטמון את יקיריהם בסמוך למקום המקדש. אנחנו שמחים על המהפכה האדירה שחוללנו בזכות השותפים שלנו המשרד לשירותי דת , עיריית ירושלים, המשרד לענייני ירושלים ומורשת. לפני זמן לא רב היה קשה להאמין שיהיה אפשר להרים מופע שכזה בהר הזיתים. כיום אנחנו רואים שאפילו המעצמה הגדולה בעולם כבר מכירה בריבונות שלנו בירושלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *